Πεμ, 02 Μαϊ 2024
Αρχική  > Τουρισμός - Περιβάλλον  > Τουρισμός

Το Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής, της Περιφέρειας Αττικής

23/4/2012
«Αρωγό ανάπτυξης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Αττικής και της Αθήνας αποτελεί το «Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Αττικής», που βρίσκεται ήδη σε ισχύ», υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, μιλώντας στην Ημερίδα που διοργάνωσαν το Γραφείο του Πρωθυπουργού και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τίτλο «Ανάπτυξη στην Ελλάδα: Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και Επιχειρηματικότητα στο πλαίσιο της Στρατηγικής Ευρώπης 2020», παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Λουκά Παπαδήμου, της Υπουργού Ανάπτυξης, κας Άννας Διαμαντοπούλου, και του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επιτρόπου για τη Βιομηχανία και τις Επιχειρήσεις, κ. Antonio Tajani.

Παρουσιάζοντας αναλυτικά το Πρόγραμμα, σε παράλληλη συνεδρία που αφορούσε στον Τουρισμό και συντόνιζε η Γενική Γραμματέας Τουρισμού, κα. Κωνσταντίνα Μπέη, ο Περιφερειάρχης Αττικής τόνισε την καθοριστική σχέση του τουρισμού για την οικονομία και την ανάπτυξη, καθώς αποτελεί πηγή πλούτου και συνδέει την Ελλάδα με τον κόσμο, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Το «Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Αττικής», του οποίου η σύμβαση, συνολικού προϋπολογισμού 8.538.842,97 ευρώ, υπογράφτηκε πρόσφατα, έχει διάρκεια από τις 01/02/2012 έως τις 30/09/2015.

Το συνολικό κονδύλι θα διατεθεί στο μεγαλύτερο μέρος του για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής στο εξωτερικό, ενώ ένα μικρό μέρος του θα χρησιμοποιηθεί για την προβολή της στην Ελλάδα.

Στόχος του προγράμματος δεν είναι άλλος από την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της Περιφέρειας και η ανάδειξή της σε έναν ελκυστικό τουριστικό προορισμό.

Ένας προορισμός που μπορεί να προσφέρει ποικίλες εναλλακτικές στους επισκέπτες, ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Παράλληλα, το πρόγραμμα επιδιώκει να ενισχύσει τη θέση της Αθήνας στο παγκόσμιο δίκτυο «τουρισμού πόλης» και να την αναδείξει ως city - break προορισμού.

Επιδίωξή μας η περαιτέρω αύξηση της ελκυστικότητας, μέσω της ενίσχυσης του περιφερειακού τουριστικού προϊόντος».

Αναφερόμενος στη σημερινή ύφεση, αλλά και στην ανάπτυξη που τόσο έχει ανάγκη η χώρα, ο κ. Σγουρός επισήμανε:

«Αυτήν την κρίσιμη ώρα, κάθε συζήτηση για την Ανάπτυξη είναι συζήτηση για τη σωτηρία της χώρας.

Η σημερινή ύφεση αντανακλά και συμπυκνώνει τη συνολική ακινησία και αδράνεια της πολιτείας και της ελληνικής κοινωνίας. Μιας πολιτείας και μιας κοινωνίας που έχασαν τα αντανακλαστικά τους, που αντιλαμβάνονται με βραδύτητα και αντιδρούν με καθυστέρηση, που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα ή μάλλον επιχειρούν να τα αντιμετωπίσουν την ύστατη ώρα, όταν αυτά έχουν πλήξει την οικονομία και πνίγουν την ίδια την κοινωνία. Όποιος, όμως, φτάνει καθυστερημένος στο σταθμό, χάνει το τρένο. Παράδειγμα, το Ιστορικό Κέντρο. Έχω πολλές φορές μιλήσει γι’ αυτό, και ως Νομάρχης Αθηνών και ως Περιφερειάρχης. Ως Νομάρχης Αθηνών υπέβαλα αυστηρά συγκεκριμένες προτάσεις για την αναζωογόνηση του Κέντρου. Ως Περιφερειάρχης, επίσης, έθεσα το θέμα για την εγκατάλειψη του Κέντρου με όλες τις δραματικές συνέπειες για τη ζωή της πρωτεύουσας και τη συνολική υποβάθμισή της.
Η κατάσταση αυτή είχε και έχει άμεσες συνέπειες στην Αθήνα και στην Αττική ως τόπους τουριστικού προορισμού.

Η Περιφέρεια Αττικής με ένα πλήρες πρόγραμμα θα στηρίξει την τουριστική κίνηση της Αττικής και της Αθήνας. Με ένα πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής που βρίσκεται στην τελευταία του φάση, λίγο πριν βγει στον αέρα. Αυτό το πρόγραμμα θα βοηθήσει καθοριστικά, πιστεύουμε, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Αττικής και της Αθήνας από τώρα μέχρι το 2015, που είναι η διάρκεια του χρόνου ανάπτυξής του.

Η τουριστική προβολή της χώρας μας, μέσω ενός ελκυστικού και αποτελεσματικού τρόπου, θα λειτουργήσει ως μοχλός ώθησης της ανάπτυξης των εμπορικών καταστημάτων, των ξενοδοχείων, των εστιατορίων της.

Το «Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Αττικής» περιέχει ορισμένες στοχευμένες ενέργειες, οι οποίες θα μας οδηγήσουν στην αποτελεσματικότερη τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Καταρχάς, θα δημιουργήσουμε μια Περιφερειακή Τουριστική Ταυτότητα. Η δημιουργία μιας Περιφερειακής Τουριστικής Ταυτότητας καθιερώνει την Αττική ως έναν κορυφαίο διεθνή τουριστικό προορισμό που προσφέρει ένα διαφοροποιημένο εμπορικό προϊόν, τόσο εντός, όσο και γύρω από την πόλη της Αθήνας.

Ταυτόχρονα, συνδέει την πολιτισμική κληρονομιά της πόλης πολύ πιο στενά με το υπόλοιπο της τουριστικής της προσφοράς.

Για τους παραπάνω λόγους, θα προχωρήσουμε στη δημιουργία λογοτύπου που αφορά στην Περιφέρεια Αττικής, αλλά, κυρίως, ενός λογοτύπου που θα παραπέμπει ευθέως σε μια από τις πιο αναγνωρίσιμες πόλεις στον κόσμο, την Αθήνα.

Όπως όλοι γνωρίζετε, μια εικόνα είναι καλύτερη από χίλιες λέξεις. Συνεπώς, το πλάνο επικοινωνίας του Προγράμματος περιλαμβάνει τηλεοπτικά σποτ, καταχωρήσεις, ενημερωτικά φυλλάδια και αφίσες που θα αναδεικνύουν την ελκυστικότητα των τουριστικών προορισμών.

Η προβολή τους θα πραγματοποιηθεί στα ελληνικά αλλά και τα ξένα Μέσα Επικοινωνίας, εστιάζοντας σε στοχευμένη επικοινωνία, ανάλογα με τη χώρα και την κατηγορία ενδιαφέροντος.

Όλα τα δημιουργικά υλικά θα βασίζονται σε θεματικούς άξονες, ανάλογα με το περιεχόμενο: θρησκευτικό, πολιτιστικό, αθλητικό, γαστρονομία, αρχαιολογικό, σχετικό με τη θάλασσα, αλλά και shopping και night life.

Το ηλεκτρονικό περιεχόμενο και η χρήση νέων τεχνολογιών που θα πραγματοποιηθούν, έχουν ως στόχο να δώσουν στο χρήστη όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον σχεδιασμό του ταξιδιού του, αλλά και κατά τη διάρκεια παραμονής του στην Περιφέρεια.

Παράλληλα, θα προσφέρουμε σύγχρονες, χρηστικές, λειτουργικές και ενημερωμένες εφαρμογές που στόχο έχουν να προβάλλουν την Αθήνα ως έναν οργανωμένο και σύγχρονο city-break προορισμό.

Η ιστοσελίδα μας, www.athensattica.gr, θα αναβαθμιστεί σε περιεχόμενο, ενώ θα δημιουργηθεί μενού με τις κορυφαίες δέκα επιλογές με κριτήριο την εποχή επίσκεψης, το κοινό, τη διάρκεια ταξιδιού και την κατηγορία ενδιαφέροντος.

Επίσης, θα δημιουργηθεί ειδική εφαρμογή «alert» που θα ειδοποιεί τους επισκέπτες για τυχόν απεργίες, κινητοποιήσεις, κ.α.

Το Πρόγραμμα περιέχει ενέργειες κοινωνικής δικτύωσης, όπως πληροφόρηση μέσω σελίδων Facebook, Twitter αλλά και μια εφαρμογή για smartphones, που θα προσφέρει στο χρήστη τις απαραίτητες και χρήσιμες υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Περιφέρεια.»