Κυρ, 28 Απρ 2024
Αρχική  > Δήμοι

ΥΠΕΣ: Το “μπαλάκι”στις Υπηρεσίες για το πως και από ποιους θα ελέγχονται οι είσοδοι

9/11/2021

Δημοσιεύθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 8 Νοεμβρίου, η 66η εξ. επείγουσα κορωνο-Εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, για τα μέτρα που ισχύουν στις Δημόσιες Υπηρεσίες από τις 6:00 το πρωί του Σαββάτου 6 Νοεμβρίου.

Όσον αφορά το “καυτό” ζήτημα των ημερών, δηλαδή το πως και από ποιους είναι εφικτό να γίνεται ο  έλεγχος στις εισόδους κάθε Υπηρεσίας ενός Φορέα, το Υπουργείο εστιάζει στο να επαναλάβει αυτά που έγραφε η ΚΥΑ, ουσιαστικά “πετώντας το μπαλάκι”για τα περαιτέρω σε κάθε Φορέα.

Ορίζει, δηλαδή ότι «κάθε Υπηρεσία υποχρεούται προς διασφάλιση της δημόσιας υγείας και γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες λειτουργίας της, να καθορίσει τον τρόπο, με τον οποίο θα γίνεται απαρέγκλιτα ο έλεγχος των πιστοποιητικών των πολιτών πριν την είσοδό τους στις υπηρεσίες, καθώς και το προσωπικό που θα αναλάβει την εν λόγω υποχρέωση».

Επισημαίνει δε ότι πριν την είσοδο, κατά την επίδειξη των πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, θα πρέπει να γίνεται και έλεγχος εγκυρότητας μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής.

 

Όποιος έχει την παραμικρή σχέση με το Δημόσιο και την Αυτοδιοίκηση, γνωρίζει ότι από χθες το πρωί ...“τα νεύρα είναι τεντωμένα”, καθώς σε αναρίθμητες περιπτώσεις(από Δήμους στην επαρχία με διάσπαρτες Υπηρεσίες σε ισόγεια και ορόφους διαφόρων κτιρίων, μέχρι κεντρικά Υπουργεία στεγαζόμενα σε σκόρπια ενοικιαζόμενα κτίρια ανά την πόλη)έως τώρα δεν υπήρχε προσωπικό σχετικής ειδικότητας σε κάθε είσοδο.

Υπάρχουν δε αρκετές απορίες για την πρακτική εφαρμογή του μέτρου, όπως για παράδειγμα τι άραγε σημαίνει η διάταξη της ΚΥΑ ότι εξαιρούνται «απολύτως κατεπείγουσες περιπτώσεις, ιδίως πρόσβασης σε αστυνομικά τμήματα, που δεν επιδέχονται αναβολής» ;

- Με ποιες γνώσεις και εμπειρία είναι δυνατόν ο Υπάλληλος στην είσοδο να κρίνει και να αποφανθεί για το εάν μια υπόθεση είναι «απολύτως κατεπείγουσα» και δεν «επιδέχεται αναβολής» ; Θα το αποφασίζει κατά την κρίση του ;

- Ή, ενώ θα περιμένει ουρά πολιτών, αυτός θα πρέπει να καλεί Εισηγητές του αρμοδίου Τμήματος για να κρίνουν ότι η υπόθεση «δεν επιδέχεται αναβολής» ;

- Και θα το κρίνει ένας Υπάλληλος - Εισηγητής ή θα πρέπει να ενημερώσει προηγουμένως τον αρμόδιο Προϊστάμενο για να λάβει έγκριση της απάντησης που θα δοθεί στην πολίτη ;

- Εάν τελικά χαθεί κάποια προθεσμία ή επέλθει ζημία εξαιτίας της μη έγκαιρης εισόδου, ποιος από όλους θα ευθύνεται προς τον πολίτη ;

 

Περιττό να αναφέρουμε ότι το Υπουργείο δεν έκρινε καν σκόπιμο να βοηθήσει κάπως την κατάσταση, ούτε παραθέτοντας μια υπενθύμιση με τις ειδικότητες / κλάδους προσωπικού που μπορούν να ασκήσουν ελεγκτικά καθήκοντα σε είσοδο κτιρίου, ή με το θεσμικό πλαίσιο ανάθεσης και χρονικής διάρκειας της άσκησης αλλότριων καθηκόντων, ή με λοιπά “αγκάθια” που από χθες απασχολούν Δημόσιο και ΟΤΑ.

 

Σε κάθε περίπτωση, αν και απαντήσεις με κατευθυντήριες οδηγίες έστω για τα ουσιώδη δεν θα βρείτε, μπορείτε να δείτε την αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/188 /οικ.21100/8.11.2021 Εγκύκλιο ΕΔΩ