Παρ, 26 Απρ 2024
Αρχική  > Το βήμα του Αιρετού

Θανάσης Ζούτσος*: Η κρίση αυτή θα μας αλλάξει. Πρέπει να φροντίσουμε να μας αλλάξει προς το καλύτερο

15/4/2020

 *Δήμαρχος Παλλήνης

 

Όπως στα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης έτσι και σε αυτή την πρωτόγνωρη πανδημία, η Τοπική Αυτοδιοίκηση κλήθηκε  να παίξει τον σημαντικό της ρόλο, ως η πιο κοντινή στους πολίτες, μορφή διοίκησης.

Εμείς στο Δήμο Παλλήνης κινηθήκαμε άμεσα σε δυο άξονες: Ο ένας ήταν να απλώσουμε ένα δίχτυ προστασίας για όλους τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες που πλήττονται, δίνοντας έμφαση στους πιο αδύναμους πολίτες. Ο άλλος ήταν να λειτουργήσουμε πλήρως ηλεκτρονικά και να δώσουμε στους δημότες όλα εκείνα τα εργαλεία ώστε να παραμείνουν στο σπίτι και να μην αλλάξει ουσιαστικά η ζωή τους.

Από την πρώτη στιγμή μπήκαμε σε κατάσταση εγρήγορσης. Κλείσαμε αμέσως όλες τις δημοτικές εγκαταστάσεις και κτίρια, τις παιδικές χαρές και τους ανοιχτούς αθλητικούς χώρους και ξεκινήσαμε επαναλαμβανόμενες απολυμάνσεις.

Ελαφρύναμε τα οικονομικά βάρη των επιχειρηματιών του Δήμου μας που έκλεισαν τα μαγαζιά τους, με την απαλλαγή τους από το τέλος 0,5% καθώς και το τέλος κατάληψης χώρων.

Αναστείλαμε όλες τις πληρωμές για οφειλές προς τον Δήμο καθώς και όλα τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης κατά οφειλετών.

Απαλλάξαμε τους δημότες από τις συνδρομές στα προγράμματα του Δήμου και από τα τροφεία των βρεφονηπιακών σταθμών.

Ενισχύσαμε την βοήθεια στο σπίτι για ΑμΕΑ, ηλικιωμένους, χρόνια πάσχοντες, άτομα με αδυναμία μετακίνησης και κάθε άλλον πολίτη που χρειάζεται βοήθεια με πρόγραμμα εξυπηρέτησης κατ’ οίκον για προμήθειες, φάρμακα, μεταφορά σε Νοσοκομείο ή ψυχολογική υποστήριξη.

Το σημαντικό είναι ότι επικοινωνούμε πρώτα εμείς μαζί τους. Οι υπάλληλοι μας είναι σε καθημερινή, ηλεκτρονική ή τηλεφωνική επαφή με τους δημότες που είναι ενταγμένοι στα κοινωνικά μας προγράμματα για να δώσουν άμεσα όποια βοήθεια απαιτείται.

Κι επειδή ο κόσμος αλλάζει ραγδαία, άρα πρέπει να αλλάξουμε κι εμείς, καταφέραμε να προσαρμοστούμε γρήγορα σε μια νέα εποχή εξ αποστάσεως και ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών. Και το καταφέραμε επειδή ήμασταν ήδη έτοιμοι και είχαμε προετοιμάσει όλα τα εργαλεία, στο πλαίσιο του σχεδιασμού μας που προϋπήρχε της πανδημίας.

Η πλειονότητα των δημοτών μας πλέον εξυπηρετείτε με ένα κλικ, μέσω μιας απλής εφαρμογής στην ιστοσελίδα του Δήμου Παλλήνης, www.pallini.gr

Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις που δεν γίνεται αλλιώς και απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία πολιτών στις δημοτικές υπηρεσίες. Για αυτό δημιουργήσαμε έναν ειδικό χώρο στο φουαγιέ του Δημαρχείου, όπου με την τήρηση όλων των μέτρων προφύλαξης, εξυπηρετούμε αυτούς τους πολίτες, κατόπιν ραντεβού.

Ο Δήμος δεν σταμάτησε να λειτουργεί, παρά το μειωμένο προσωπικό. Οι υπάλληλοι που παρέμειναν έχουν δώσει τον καλύτερο εαυτό τους με πρώτους από όλους τους εργαζομένους στην καθαριότητα που αγωνίζονται καθημερινά εκεί έξω, για όλους εμάς. Τους ευχαριστώ προσωπικά όλους.

Δήμος και πολίτες, όλοι μαζί, δείξαμε ότι μπορούμε να διαχειριστούμε έκτακτες καταστάσεις, με υπευθυνότητα. Δείξαμε επίσης ότι μπορούμε να λειτουργήσουμε αξιοποιώντας πλήρως τις νέες τεχνολογίες. Η κρίση αυτή θα μας αλλάξει. Πρέπει να φροντίσουμε να μας αλλάξει προς το καλύτερο.

Το μόνο που χρειάζεται τώρα είναι να κάνουμε όλοι υπομονή. Να συνεχίσουμε να δείχνουμε ως κοινωνία την ωριμότητα που έχουμε επιδείξει. Πετύχαμε κάτι όλοι μαζί και δεν πρέπει να το χάσουμε.