Σαβ, 04 Μαϊ 2024
Αρχική  > Πολιτική - Οικονομία - Διεθνή

Αλλαγή στο νόμο Σπίρτζη με αναδρομική ισχύ από τον Αύγουστο 2016

7/12/2018

Συνεχίζεται ο μαραθώνιος αλλαγών στο νόμο περί δημοσίων συμβάσεων, γνωστό ως “νόμο  Σπίρτζη” (ν.4412/2016).  Ο αριθμός των διορθώσεων σφαλμάτων, τροποποιήσεων και παρατάσεων υπερβαίνει τις 300, σε έναν νόμο 379 άρθρων, όπως επισημάνθηκε για πολλοστή φορά στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ που ολοκληρώθηκε προχθές, με τους Αιρετούς να καταγγέλλουν τα ανυπέρβλητα εμπόδια, το χάος και τις καθυστερήσεις που έχει προκαλέσει.

 

Χθες, λοιπόν, ακόμη μία αλλαγή ψηφίστηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Περιλαμβανόταν σε Εκπρόθεσμη πολύ-Τροπολογία 20 σελίδων που χθες κατετέθη και χθες ψηφίστηκε σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού.

 

Με αυτήν προστέθηκε στις καταργούμενες διατάξεις του “νόμου Σπίρτζη” (δηλ. στην παρ.1 του αρ.377 του ν.4412/2016) η κατάργηση του άρθρου 5 του π.δ. 261/1997, αναδρομικά από την 8η Αυγούστου 2016.

 

Καταργείται δηλαδή το άρθρο που όριζε τη διαδικασία ανάθεσης διαφημιστικών υπηρεσιών από όλους τους δημόσιους φορείς του στενού και ευρύτερου Δημόσιου Τομέα.

 

Γιατί έγινε αυτό; 

Η συνοδευτική Έκθεση της Τροπολογίας αναφέρει ότι με τη δημοσίευση του νόμου Σπίρτζη « δημιουργήθηκε ΑΣΑΦΕΙΑ σχετικά με τη μετάδοση και καταχώριση διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του δημοσίου. Συγκεκριμένα, δεν ήταν σαφές αν έχει καταργηθεί ή όχι το π.δ. 261/1997. »

 

Δύομισι ολόκληρα χρόνια πήρε, λοιπόν, στο Υπουργείο να ξεκαθαρίσει την ασάφεια που το ίδιο δημιούργησε.

 

Και τι θα γίνει εάν στα 2,5 χρόνια που μεσολάβησαν κάποιος Φορέας έκανε ανάθεση και εκταμίευσε δαπάνες εφαρμόζοντας το συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο που τώρα αναδρομικά καταργείται;

Οι δαπάνες θα έχουν εκταμιευτεί μη νόμιμα ; 

Και όποιος τις έχει υπογράψει θα υπόκειται σε καταλογισμό ;

Κανένα από τα 9 κυβερνητικά στελέχη που υπέγραψαν την Τροπολογία δεν μπήκε στον κόπο να ενδιαφερθεί και να συμπεριλάβει σχετική ρύθμιση, όπως δεν το έκαναν και τις εκατοντάδες φορές στις αλλαγές που προηγήθηκαν.

 

Σημειώνεται ότι στο πεδίο εφαρμογής του συγκεκριμένου π.δ.Για τη διαφάνεια στην διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα από τα έντυπα και τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης” (άρθρο του οποίου τώρα κατήργησαν), υπάγονται και οι Ο.Τ.Α., με τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής να έχει στείλει πολλάκις έγγραφα στους Δήμους και στις Περιφέρειες κάνοντας μνεία του εν λόγω π.δ.

 

Η πολύ-Τροπολογία ψηφίστηκε θετικά από το ΣΥΡΙΖΑ, τους ΑΝΕΛ και τη ΔΗ.ΣΥ.

“Παρών” ψήφισαν η Ν.Δ., το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων, “Όχι” το Κ.Κ.Ε.