Πεμ, 25 Απρ 2024
Αρχική  > Το βήμα του Αιρετού

Θανάσης Ζούτσος* στον ΑΙΡΕΤΟ: «Γιατί πρέπει να γίνει και ο σταθμός Μετρό στον Γαργηττό Ι»

17/12/2021

* Δήμαρχος Παλλήνης Αττικής

 

Είναι πολύ σημαντικό ότι, επιτέλους ο Γέρακας θα αποκτήσει υπόγειο σταθμό του Προαστιακού, στην κεντρική πλατεία Μακεδονίας, στο πλαίσιο των επεκτάσεων του δικτύου προς το λιμάνι της Ραφήνας, που προκηρύχθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών και την ΕΡΓΟΣΕ.

Η νέα γραμμή, θα είναι υπόγεια καθ’ όλη τη διέλευση της από την πόλη του Γέρακα και θα κινείται κατά μήκος της παλιάς «γραμμής Λαυρίου» (οδός Εθνικής Αντιστάσεως-πλατεία Μακεδονίας-οδός Σολωμού με κατεύθυνση την Σταυρού-Ραφήνας, στο ύψος του κόμβου 16 (Ραφήνας) της Αττικής Οδού).

Μετά την Αποχέτευση και το Φυσικό Αέριο, ένα ακόμα όραμα των κατοίκων του Γέρακα, για το οποίο ως Δήμος αγωνιστήκαμε, εκπληρώθηκε.

Παραμένει όμως, εξίσου κρίσιμο και αναγκαίο, να γίνει  και ο υπέργειος σταθμός επί της γραμμής 3, στον Γαργηττό Ι.

Είναι ένα έργο που έχει χαρακτηριστεί ως χρήσιμο και αναγκαίο, επισήμως και εγγράφως από τους αρμόδιους φορείς (ΣΤΑΣΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ).

Πρόσφατα, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανακοίνωσε τον προγραμματισμό της για σιδηροδρομικά έργα αξίας άνω των 3,2 δις. ευρώ, μέσα στα οποία ενέταξε και τις νέες επεκτάσεις Μετρό και Προαστιακού.

Διεκδικούμε να ενταχθεί στο πρόγραμμα αυτό και ο σταθμός στον Γαργηττό Ι, γιατί:

●       Θα εξυπηρετεί καθημερινά, δεκάδες χιλιάδες επιβάτες: τόσο τους κατοίκους, όσο και τους χιλιάδες που έρχονται καθημερινά για εργασία στους μεγάλους  οργανισμούς και επιχειρήσεις που υπάρχουν στην πόλη μας.

●       Θα συμβάλλει, μαζί με τον νέο υπόγειο σταθμό στην κεντρική πλατεία του Γέρακα, στην δραστική αποσυμφόρηση των λεωφόρων Μαραθώνος και Μεσογείων αλλά και των παράλληλων οδών που συνδέουν το λεκανοπέδιο με την Ανατολική Αττική.

●       Ο Σταθμός στον Γαργηττό Ι, προβλέπεται από την αρχική μελέτη του Μετρό και για αυτόν τον λόγο υπάρχει απαλλοτριωμένος χώρος 10 στρεμμάτων στη συμβολή της Αττικής Οδού με την οδό Γέρακα.

Λόγω αυτού, η κατασκευή του θεωρείται εύκολη και σχετικά, οικονομική, ενώ θα επηρεάσει ελάχιστα ή καθόλου, τα δρομολόγια.

●       Ο σταθμός θα καλύψει ένα μεγάλο κενό στο δίκτυο του Μετρό το οποίο διασχίζει τον Γέρακα σε μήκος άνω των 5 χλμ, (από τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας έως τον σταθμό Παλλήνη), χωρίς να παρεμβάλλεται καμία στάση, παρότι η γραμμή διέρχεται από πυκνοκατοικημένη περιοχή.

Πρόκειται για ένα έργο που θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη σε σχέση με το κόστος του. Οφέλη στις μετακινήσεις, στο κυκλοφοριακό, στο περιβάλλον, στην ποιότητα ζωής.

Ο Γέρακας δεν είναι μια ξεκομμένη πόλη. Είναι κομμάτι του ενιαίου αστικού ιστού της Αθήνας και τόπος προσέλκυσης νέων νοικοκυριών, βρισκόμενος ακριβώς στην ανατολική πύλη του λεκανοπεδίου, σε ένα από τα κομβικότερα σημεία της Μητροπολιτικής περιοχής της πρωτεύουσας.

Εδώ κατοικούν σήμερα πάνω από 40.000 άνθρωποι και χιλιάδες έρχονται καθημερινά, από άλλες περιοχές για να εργαστούν αλλά βιώνουν την κοινωνική αδικία να βρίσκονται μόλις δέκα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας και να στερούνται την ποιότητα στις συγκοινωνίες και μετακινήσεις τους, που απολαμβάνουν γειτονικοί Δήμοι.

Για αυτό και συνεχίζουμε να διεκδικούμε και αυτό το ζωτικής σημασίας έργο, που δεν αφορά μόνο τους Γερακιώτες αλλά και την εύρυθμη λειτουργία των συγκοινωνιών στην Αττική.