Παρ, 21 Ιαν 2022
Αρχική  > Προσλήψεις - Εργασιακά

ΣΥΝΔ. ΟΤΑ ΑΤΤΙΚΗΣ: Ανακοίνωση για το νέο πλαίσιο προσχολικής αγωγής

8/9/2021
NΕΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ
ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ
 
ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, στους παιδικούς σταθμούς,
Αν και αναμέναμε με μεγάλη αγωνία το Νέο πλαίσιο Προσχολικής Αγωγής, για να καλυφθεί
επιτέλους το διαχρονικό κενό, η απουσία ενός επιστημονικού προγράμματος, που
παίρνοντας υπόψη την παιδαγωγική πείρα, θα αποτελούσε στήριγμα για μας στον
καθημερινό μας μόχθο, την καθημερινή μας αγωνία να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο στη
διαπαιδαγώγηση των μικρών παιδιών, η απογοήτευση είναι μεγάλη!
Πρώτα απ’ όλα η υπεύθυνη ομάδα, της “Διανέοσις”, το επιστημονικό επιτελείο έχει άμεση
σχέση με τον ΣΕΒ και καμία απολύτως με τους παιδικούς σταθμούς. Αυτό είναι ολοφάνερο
σε όλο το κείμενο, από τις εισαγωγικές διατυπώσεις ότι “ η αποκλειστική αποστολή των
δομών για τα βρέφη και τα πολύ μικρά παιδιά 0-4 ετών είναι η φροντίδα των βιολογικών
αναγκών των παιδιών, με στόχο την αποδέσμευση των γονέων ώστε να μπορούν να
εργάζονται”, μέχρι το τέλος και τις προτεινόμενες δραστηριότητες που ως ενδεικτικές είναι
πολύ μακριά από αυτό που ήδη γίνεται μέσα τους παιδικούς σταθμούς. Έχουμε να τους
διαμηνύσουμε ότι: κάνουμε πολλά περισσότερα, και μάλιστα σε συνθήκες,
υποστελέχωσης, υποχρηματοδότησης, σε παλιά ακατάλληλα κτίρια, που αν και κάνουν
απαγορευτικό το έργο μας, εμείς, όλοι οι εργαζόμενοι στους παιδικούς σταθμούς, το
υλοποιούμε, με αυταπάρνηση, έγνοια και πραγματική αγάπη για το παιδί!
Το μόνο εύστοχο στο Πρόγραμμα είναι η “εναρμόνιση” της οικογενειακής με την
επαγγελματική ζωή των γονέων, βλέπε εναρμόνιση της ασύστολης εκμετάλλευσής τους, με
εξαντλητικά ωράρια, λάστιχο, με τον γονεϊκό τους ρόλο, έτσι προτείνεται η επέκταση του
ωραρίου λειτουργίας των παιδικών σταθμών. Βέβαια, η πραγματική ανάγκη του παιδιού,
είναι να περνάει ποιοτικό χρόνο με τους γονείς του, ενώ η στέρησή τους είναι ανάγκη των
εργοδοτών που θέλει να τους έχει διαθέσιμους όποτε και για όσο τους χρειάζεται.
Ταυτόχρονα, η πρόβλεψη για εργασία εθελοντών φοιτητών στους παιδικούς σταθμούς,
φανερώνει ότι δεν προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους
διορισμούς όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, αλλά θα συνεχίσει στη ρότα της
υποχρηματοδότησης.
 
Για το περιεχόμενο του Προγράμματος, οι αναφορές σε παιδαγωγικές αξίες, είναι σημαντικό
να υπάρχουν αρκεί να μη μένουν σε διακηρύξεις, γιατί είναι πολύ σωστό να εντοπίζονται
παιδαγωγικές ανάγκες όπως είναι η σωστή σίτιση, ο επαρκής ύπνος, το παιχνίδι, με
επιστημονικούς όρους δομημένο, μόνο που όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν ότι θα
αυξηθεί γενναία η χρηματοδότηση για να μη μείνουν οι διακηρύξεις κενό πουκάμισο.
Δηλαδή, απαιτούνται σύγχρονα κτίρια, ανάλογη υποδομή, υλικοτεχνική στήριξη και φυσικά
μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων.
Τέλος, για την πολυδιαφημισμένη ειδική αγωγή και πρώιμη παρέμβαση, οι υπεύθυνοι μας
ενημερώνουν ότι θα ακολουθήσει άλλη μελέτη και έρευνα, που θα δημοσιευτεί εν καιρώ.
Απ’ όσα αναφέρονται μέσα στο κείμενο, λείπουν τα ουσιώδη και τα αγωνιώδη που
βασανίζουν τους γονείς με ανάπηρα παιδία. Δηλαδή, από ποιους θα γίνεται η γνωμάτευση,
από ποιους ειδικούς παιδαγωγούς, με τι σχέση εργασίας, σε ποιες δομές θα
παραπέμπονται; Γιατί εάν δεν παρθούν μέτρα για την γενναία αναβάθμιση,
χρηματοδότηση, πρόσληψη προσωπικού, οι γονείς θα μετατραπούν σε βορά των ιδιωτικών
κέντρων. Άλλωστε, ελλείψει δημόσιων δομών, οι γονείς και τα παιδιά τους είναι πελάτες,
ακριβοπληρώνοντας υπηρεσίες και αναγκαίες επιστημονικές παρεμβάσεις.
Απέναντι σε όλα αυτά χρειάζεται να διεκδικήσουμε:
 Ενιαίο, παιδαγωγικά αναβαθμισμένο και επιστημονικά θεμελιωμένο πρόγραμμα
αγωγής και φροντίδας του παιδιού με βάση τις ανάγκες της κάθε ηλικίας ώστε να
αναπτύσσεται σωματικά, νοητικά, και να κοινωνικοποιείται ομαλά το παιδί. Να
παίρνει υπόψη του την υπάρχουσα πραγματικότητα, τα δεδομένα, και τις ανάγκες
που υπάρχουν.
Όσο σωστό και να είναι ένα επιστημονικό πρόγραμμα προϋπόθεση για την υλοποίησή
του είναι:
• Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να καλυφτούν οι ανάγκες
(παιδαγωγικό, επιστημονικό, βοηθητικό, καθαριότητας,).
• Δημιουργία σύγχρονων παιδικών σταθμών, με υποδομές, έλεγχος καταλληλόλητας
των υπαρχόντων παιδικών σταθμών, με παρεμβάσεις όπου αυτό είναι αναγκαίο.
 Περιοδική επιστημονική, παιδαγωγική επιμόρφωση των παιδαγωγών, μέσα από τα
παιδαγωγικά τμήματα προσχολικής ηλικίας, με ευθύνη του κράτους.
 Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τις συνθήκες υγιεινής, ασφάλειας και
διατροφής των παιδιών στους Σταθμούς, με ευθύνη και έλεγχο του κράτους και των
αρμόδιων δημοσίων υπηρεσιών υγείας. Ολοκληρωμένο, πλούσιο, ποιοτικό
πρόγραμμα διατροφής με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες κάθε ηλικίας».