Τετ, 16 Οκτ 2019
Αρχική  > Δήμοι

Ποιοι Δήμοι εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

14/8/2019

Εξελίξεις στο κρίσιμο ζήτημα της υποχρεωτικής φοίτησης των τετράχρονων στα νηπιαγωγεία. 

Τελικά, σύμφωνα με Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, μόνο 13 Δήμοι σε όλη τη Χώρα εκφράζουν μερικώς ή ολικώς αδυναμία εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης λόγω έλλειψης υποδομών.  Αρχικά ήταν 52, αλλά μέσα στον ένα μήνα της νέας διακυβέρνησης μειώθηκαν στους εξής 13, για τους οποίους η υποχρεωτική ένταξη μεταφέρθηκε στο επόμενο διδακτικό έτος 2020-2021 :


A/A

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ

Δ/ΝΣΗ Π.Ε.

ΔΗΜΟΣ

1

ΑΝ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ–ΘΡΑΚΗΣ

ΡΟΔΟΠΗΣ

ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

2

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΤΟΛ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΠΑΙΑΝΙΑΣ

3

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΤΟΛ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΡΑΦΗΝΑΣ - ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ

4

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΤΟΛ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

5

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΤΟΛ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΜΑΡΑΘΩΝΑ

6

ΑΤΤΙΚΗΣ

Β’ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

7

ΑΤΤΙΚΗΣ

Β’ ΑΘΗΝΑΣ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

8

ΑΤΤΙΚΗΣ

Β’ ΑΘΗΝΑΣ

ΚΗΦΙΣΙΑΣ

9

ΑΤΤΙΚΗΣ

Β’ ΑΘΗΝΑΣ

ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ - ΠΕΥΚΗΣ

10

ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

11

ΚΡΗΤΗΣ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ

12

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΚΩ

13

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΡΟΔΟΥ

  

Συνεπώς, μετά την εξαίρεση των ανωτέρω 13, οι Δήμοι που πρώτη φορά εντάσσονται στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση το έτος 2019-2020 μειώθηκαν σε 103, ενώ οι Δήμοι που θα ενταχθούν το 2020-2021 αυξήθηκαν από 27 σε 40.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις δύο Λίστες στη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση ΕΔΩ


Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως και η Υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, σχετικά με το θέμα, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

« Εξ’ αρχής ταχθήκαμε ΥΠΕΡ της καθιέρωσης  δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, από την ηλικία των 4 ετών. 

Στηλιτεύσαμε, ωστόσο, ως υπεύθυνη Αντιπολίτευση τότε, το γεγονός ότι δεν είχε ληφθεί μέριμνα για την επίλυση πρακτικών ζητημάτων, όπως ζητήματα υποδομών, τα οποία θα έκριναν και την επιτυχία του εγχειρήματος. 

Η απελθούσα Κυβέρνηση δεν έδινε απαντήσεις και, όπως αποδείχθηκε, ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΤΡΟΠΟΥΣ  ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ που θα ανέκυπταν από την εφαρμογή της ρύθμισης. Συνήθιζε, άλλωστε, πρώτα να νομοθετεί και κατόπιν εορτής να αναζητεί τρόπους εφαρμογής της νομοθετημένης ρύθμισής της.

Στόχος μας από τη στιγμή που αναλάβαμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ήταν να επιλύσουμε σημαντικές πρακτικές δυσκολίες σχετικά με την υλοποίηση του μέτρου και την κατά το δυνατόν συντομότερη καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης σε όλη την Επικράτεια.

Με την ανάληψη της ηγεσίας του Υπουργείου, η αρμόδια Υπηρεσία μας ενημέρωσε ότι 52 από τους 116 δήμους, οι οποίοι θα εφάρμοζαν το πρόγραμμα της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2019-20, εξέφραζαν ΑΔΥΝΑΜΙΑ εφαρμογής του μέτρου ΛΟΓΩ  ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ.  

Στη συνέχεια, με την έντονη προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και την πολύτιμη συνδρομή των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Ενώσεων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΚΑΤΟΡΘΩΣΑΜΕ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΤΙΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ που καθιστούσαν ανεφάρμοστο το συγκεκριμένο εγχείρημα.

Από τους  52 δήμους που αρχικά εκδήλωσαν αδυναμία εφαρμογής του μέτρου, σήμερα είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι μόνο 13 δήμοι εκφράζουν πλέον, μερικώς ή ολικώς, την αδυναμία αυτή. Και για τους Δήμους αυτούς, δεδομένου ότι πλέον η ένταξή τους στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση μετατέθηκε το διδακτικό έτος 2020-2021, έχει ήδη ληφθεί μέριμνα, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προκειμένου παιδιά που διαμένουν σε αυτούς να ενταχθούν το φετινό διδακτικό έτος, ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ, σε δομές προσχολικής αγωγής με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ».