Παρ, 19 Απρ 2024
Αρχική  > Πολιτική - Οικονομία - Διεθνή

Πάλι ψηφίζονται κατ’ εξαίρεση αναθέσεις για τη μεταφορά μαθητών (Τροπολογία)

27/7/2020

Ακόμα μια φορά κατατέθηκαν στη Βουλή προς ψήφιση διατάξεις για τη μεταφορά μαθητών από τις Περιφέρειες, που προβλέπουν ειδική κατ’ εξαίρεση διαδικασία αναθέσεων / παρατάσεων των συμβάσεων, εκτεινόμενη χρονικά έως 30 Ιουνίου 2021.  Αυτή τη φορά περιλαμβάνονται στο άρθρο 1 της Τροπολογίας του Υπουργείου Εσωτερικών που κατατέθηκε στη Βουλή το Σάββατο 25 Ιουλίου.

Το φαινόμενο της ψήφισης ειδικών κατά παρέκκλιση αναθέσεων ή/και της νομιμοποίησης δαπανών για την άσκηση της συγκεκριμένης αυτοδιοικητικής αρμοδιότητας επαναλαμβάνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια, από τότε που ανατέθηκε στον Β’ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Για κάθε σχολικό έτος, οι αρμόδιοι Υπουργοί, παρουσιάζοντας τις πάντα εξαιρετικά επείγουσες διατάξεις, εξαγγέλλουν ότι δήθεν επίκειται ολοκληρωμένη οριστική ρύθμιση του ζητήματος και πάντα, μετά από μήνες, κατατίθενται πάλι τα ίδια.

Αν δείτε το άρθρο 1 της Τροπολογίας θα διαπιστώσετε ότι είναι αντιγραφή (copy-paste) του άρθρου 15 του ν.4625/2019 (Φ.Ε.Κ. Α’ 139/31.8.2019), που αφορούσε το σχολικό έτος 2019-2020 (θυμηθείτε ΕΔΩ https://www.airetos.gr/metafora-mathiton-ti-psifizetai-simera-sti-boyli.aspx ).  Ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Θ.Λιβάνιος, τον Αύγουστο του 2019, υποστηρίζοντας εκείνο το άρθρο στη Βουλή, είχε δεσμευτεί ενώπιον της αρμόδιας κοινοβουλευτικής Επιτροπής ότι « σύντομα θα έρθει ολοκληρωμένη ρύθμιση, ώστε να μπει ένα τέλος σε αυτό το δύσκολο εγχείρημα, το οποίο ταλαιπωρεί και δημιουργεί προβλήματα στην ομαλή μετάβαση των παιδιών στα σχολεία ». 

Τι σημαίνει άραγε η δήλωση σύντομα” πέρυσι το καλοκαίρι, όταν τελειώνει ο Ιούλιος 2020 και καταθέτουν ξανά τις ίδιες εξαιρέσεις που θα φθάσουν έως τον Ιούνιο του 2021;

Περιττό να αναφέρουμε και τώρα στην Αιτιολογική Έκθεση επαναλαμβάνεται η γνωστή εξαγγελία, αναγράφοντας μεταξύ άλλων πως επιλέγεται η προτεινόμενη λύση «εν όψει της αντικατάστασης του υφιστάμενου νομικού πλαισίου με νέο, το οποίο θα επιλύει οριστικώς το ζήτημα».

 

Το άρθρο 1 της Τροπολογίας λοιπόν, όπως πέρυσι το αρ.15 του ν.4625/2019 για το προηγούμενο σχολικό έτος, ορίζει τα κάτωθι:

« Μεταφορά μαθητών κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021

1. Στις περιπτώσεις των εκκρεμών έως την έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021 διαγωνισμών, τους οποίους προκήρυξαν οι Περιφέρειες για τη μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίων σχολείων, η Οικονομική Επιτροπή μπορεί, ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ, να αποφασίζει την ΑΝΑΘΕΣΗ της εκτέλεσης των σχετικών δρομολογίων στους προσωρινούς μειοδότες ή προσωρινούς αναδόχους μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνισμών με την υπογραφή των οικείων συμβάσεων και πάντως το αργότερο μέχρι 30.6.2021.

2. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες: α) δεν κατέστη εφικτό από τις οικείες Περιφέρειες να προκηρύξουν διαγωνισμούς, β) προέκυψαν νέες ανάγκες μετά την προκήρυξη των διαγωνισμών, γ) υπάρχουν αδιάθετα δρομολόγια για τα οποία είτε δεν υποβλήθηκαν προσφορές είτε οι υποβληθείσες προσφορές κρίθηκαν μη κατάλληλες, δ) δεν έχουν αναδειχθεί μειοδότες ή προσωρινοί ανάδοχοι στους εκκρεμείς διαγωνισμούς,

η Οικονομική Επιτροπή μπορεί με απόφασή της ΝΑ ΠΑΡΑΤΕΙΝΕΙ έως 30.6.2021, την εκτέλεση των συμβάσεων που ήταν σε ισχύ στις 30.6.2020.

Εφόσον δεν είναι δυνατή, για οποιονδήποτε λόγο, η παράταση της εκτέλεσης των συμβάσεων, η Οικονομική Επιτροπή δύναται ΝΑ ΑΝΑΘΕΤΕΙ το σχετικό έργο με αιτιολογημένη πράξη της, ακολουθώντας τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ.32 του ν.4412/2016 (Α΄ 147), λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια οικονομικότητας και εξασφάλισης συνθηκών γνησίου ανταγωνισμού.

3. Οι δαπάνες μεταφοράς μαθητών δημόσιων σχολείων, που αφορούν και πραγματοποιούνται μέχρι και το σχολικό έτος 2020–2021, ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΝΟΜΙΜΑ μέχρι τη σύναψη της σχετικής σύμβασης μεταφοράς, εφόσον ο οικείος Περιφερειάρχης βεβαιώνει με σχετική πράξη του την εκτέλεση της μεταφοράς των μαθητών και εφόσον το ύψος της σχετικής δαπάνης είναι σύμφωνο με την απόφαση ανάθεσης της οικείας Οικονομικής Επιτροπής.

4. Στις ανωτέρω περιπτώσεις, το συμβατικό κόστος εκάστου δρομολογίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μεγίστη αποζημίωση που προκύπτει από την εφαρμογή της υπ’ αρ. 50025/2018 (Β΄ 4217) ΚΥΑ.

5. Τα κατακυρωτικά έγγραφα των προσωρινών μειοδοτών των ηλεκτρονικών διαγωνισμών μεταφοράς μαθητών των παρ. 1 και 2, όπως αυτά ορίζονται από τον ν.4412/2016, γίνονται αποδεκτά, εφόσον κατατεθούν σε φυσική μορφή ενώπιον της Οικονομικής Επιτροπής μετά από απόφασή της και σε χρόνο τον οποίο αυτή ορίζει. ».

Ολόκληρη η Τροπολογία ΕΔΩ