Τί γίνεται όταν το χρονικό των δημοτικών αποφάσεων σκοντάφτει στις καταγγελίες των πολιτών;
Στην αρχή έχουμε μια δημοτική απόφαση ενοικίασης χώρου για την εναπόθεση και επεξεργασία των προϊόντων υλοτόμησης των καμένων δέντρων της Διώνης από την πυρκαγιά της 11ης Αυγούστου 2024. Στη μέση έρχεται μια καταγγελία πολιτών. Στο τέλος;
Το χρονικό των δημοτικών αποφάσεων
27-8-2024
α) Απόφαση 251 της Δημοτικής Επιτροπής (Δ.Ε.) περί ενοικίασης του ιδιωτικού γεωτεμαχίου με ΚΑΕΚ 051233004352, έκτασης 10 στρ., για 4 μήνες με μίσθωμα 1.000€/μ., για την εναπόθεση των προϊόντων της υλοτόμησης των καμένων δέντρων και την μετέπειτα διαχείρισή τους. Στην απόφαση δεν γίνεται καμία αναφορά σε εργασίες θρυμματισμού. Αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 2-9-2024.
β) Απόφαση 255 της Δ.Ε. περί υλοτομίας των καμένων δέντρων και διαχείρισής τους. Η απόφαση περιλαμβάνει την Τεχνική Μελέτη 24/2024 που περιγράφει τις εργασίες υλοτομίας, αποκλάδωσης, θρυμματισμού και απομάκρυνσης θρύμματος για κομποστοποίηση. Προϋπολογισμός έργου 280.000€. Ανάρτηση στη Διαύγεια 28-8-2024. Αυτή η απόφαση ανακλήθηκε στη συνέχεια από την απόφαση 259 της Δ.Ε. λόγω της μη καταχώρησης αιτήματος στο Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων.
30-8-2024
Απόφαση 135 του Δημοτικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) περί ενοικίασης του ιδιωτικού γεωτεμαχίου με ΚΑΕΚ 051233004352, έκτασης 10 στρ., για 4 μήνες με μίσθωμα 1.000€/μ., για την εναπόθεση των προϊόντων της υλοτόμησης των καμένων δέντρων και την μετέπειτα διαχείρισή τους. Και σε αυτήν την απόφαση δεν γίνεται καμία αναφορά σε εργασίες θρυμματισμού. Ανάρτηση στη Διαύγεια 9-9-2024.
3-9-2024
Απόφαση 259 της Δ.Ε. που ανακαλεί την άκυρη απόφαση 255 και επαναλαμβάνει ακριβώς την απόφαση περί υλοτομίας των καμένων δέντρων και διαχείρισής τους. Η απόφαση περιλαμβάνει ομοίως την Τεχνική Μελέτη 24/2024 που περιγράφει τις εργασίες υλοτομίας, αποκλάδωσης, θρυμματισμού και απομάκρυνσης θρύμματος για κομποστοποίηση. Προϋπολογισμός έργου 280.000€. Ανάρτηση Διαύγειας 4-9-2024.
Το χρονικό της καταγγελίας της δημοτικής απόφασης
4-9-2024
Ένα παράλληλο χρονικό ξεκινά με τη δημοσίευση του άρθρου μας “Η τέταρτη ταφή του ρέματος Μπάκα”. Στο άρθρο καταγγέλεται η “ομόφωνη” απόφαση 135 του Δ.Σ. λόγω της ακαταλληλότητας του επιλεγέντος γεωτεμαχίου για 3 λόγους: (1) κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, δεδομένης της εγγύτητας του γεωτεμαχίου με οικισμούς και μεμονωμένες κατοικίες, (2) ακατάλληλη γεωμετρία του γεωτεμαχίου που είναι μια στενή λωρίδα γης πλάτους 7,5 μ. και δεν προσφέρεται για τις εργασίες επεξεργασίας των καμένων με βαριά φορτηγά και μηχανήματα, (3) παραβίαση της προστασίας του περιβάλλοντος και συγκεκριμένα καταστροφή της κοίτης δύο ρεμάτων της περιοχής.
12-9-2024
Κατάθεση καταγγελίας στο Σώμα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος [α.π. 97673/5300/12-9-2024] από την πρωτοβουλία “Δασαμάρι S.O.S.”.
13-9-2024
Κατάθεση καταγγελίας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής [α.π. 64268/13-9-2024] από την πρωτοβουλία “Δασαμάρι S.O.S.”.
Η καταγγελία δημοσιεύεται στο ιστολόγιο της πρωτοβουλίας “Δασαμάρι S.O.S.” και κοινοποιείται ευρύτερα.
18-9-2024
Σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ραφήνας ο δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Ευαγγέλου (Λαϊκή Συσπείρωση) υποβάλλει ερώτηση προς τη διοίκηση του Δήμου σχετικά με τα καταγγελόμενα. Η αντίδραση της διοίκησης μέσω του αντιδήμαρχου Κωνσταντίνου Ξηντάρα: ουδένας προβληματισμός για τα τεκμηριωμένα ζητήματα που θέτει η καταγγελία και αντ’ αυτού μια φευγαλέα αναφορά ότι τελικά ο θρυμματισμός θα διαρκέσει 3 μέρες και ότι ο όγκος των καμένων δεν είναι μεγάλος. Η λογική του μικρό το κακό, πάμε κι όπου βγει.
25-9-2024
Η Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής διαβιβάζει την καταγγελία προς την Περιφέρεια Αττικής, το Δασαρχείο Πεντέλης και το Υπουργείο Περιβάλλοντος «για τυχόν ενέργειες» [α.π. 67272/25-9-2024].
26-9-2024, 8:36 το πρωί
Η Δ/νση Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών του Υ.Π.ΕΝ. διαβιβάζει την καταγγελία προς το Δασαρχείο Πεντέλης «για τον εκ μέρους σας έλεγχο» και «για τις εκ μέρους σας άμεσες, νόμιμες ενέργειες», χαρακτηρίζοντας το θέμα «ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ» [α.π. 460993/26-9-2024].
26-9-2024, 17:06 το απόγευμα
Η Δημοτική Επιτροπή είδε ξαφνικά το φως της. Μετά από 1 μήνα αναρτά στη Διαύγεια «ορθή επανάληψη» της απόφασης 251, που αναφέρει την ενοικίαση άλλου γεωτεμαχίου με ΚΑΕΚ 051233004126, του ίδιου ιδιοκτήτη, έκτασης 7,5 στρ. (25% μικρότερο του προηγούμενου), πάλι για 4 μήνες και με το ίδιο μίσθωμα 1.000€/μ. Η πραγματική έκταση του γεωτεμαχίου είναι βέβαια ακόμα μικρότερη, 7.296,76 τ.μ. (περίπου 390 μ. x 18,5 μ.). Στην «ορθή επανάληψη» εξακολουθεί να μην υπάρχει καμία αναφορά σε θρυμματισμό.
27-9-2024, 16:06 το απόγευμα
Ομοίως, μετά από 28 μέρες, αναρτάται στη Διαύγεια και η «ορθή επανάληψη» της απόφασης 135 του Δημοτικού Συμβουλίου με τα ίδια στοιχεία της τροποποιημένης απόφασης της Δ.Ε.
???? ???? ????
Αποτελεσματική διοίκηση; Διοίκηση; Πέρα από τον τραγέλαφο των σπασμωδικών αποφάσεων διαπιστώνουμε τα ακόλουθα:
- Το βασικό ζήτημα της εγγύτητας του χώρου εναπόθεσης και επεξεργασίας καμένων με τις εντός/εκτός σχεδίου κατοικίες παραμένει ανοικτό. Ο θρυμματισμός ΔΕΝ πρέπει να γίνει εκεί! Γιατί άραγε δεν αναφέρεται σε καμιά από τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ο θρυμματισμός; Ακόμη όμως και αν αναφερόταν θα ήταν παρά τον νόμο. Ο θρυμματισμός πρέπει να γίνει αλλού, σε ειδικό αδειοδοτημένο χώρο!
- Θεωρώντας τον δήμο προσωπικό τους βιλαέτι, οι διοικούντες παραβλέπουν τις επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία, ακόμη και όταν τις αναδεικνύουν οι τεκμηριωμένες καταγγελίες των πολιτών. Ενεργοποίησαν τον μηχανισμό “διορθώσεων” μόλις παρενέβησαν οι υπερτοπικοί θεσμικοί φορείς (Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, Υ.Π.ΕΝ.) που θέλησαν να ελέγξουν την κάκιστη, πρόχειρη και ανεύθυνη διαχείριση της απομάκρυνσης των καμένων.
- Η σπατάλη του δημόσιου χρήματος παραμένει σταθερή: Ο χώρος μειώνεται κατά 25% (από 10 στρ. σε λιγότερα από 7,5 στρ.), αλλά το μίσθωμα παραμένει 1000€/μ., σταθερά. Ο όγκος των καμένων και επακόλουθα ο χρόνος επεξεργασίας τους μειώνονται, αλλά το γεωτεμάχιο συνεχίζει να μισθώνεται για 4 μήνες και ο προϋπολογισμός παραμένει 280.000€, σταθερά.
Σταθερά ΤΟΣΟ ακατάλληλοι!