Παρ, 19 Απρ 2024
Αρχική  > Πολιτική - Οικονομία - Διεθνή

“Ξεπάγωμα” προσλήψεων κατά την εκλογική περίοδο – Η αμφιλεγόμενη διάταξη του Αλ.Χαρίτση

8/3/2019

Σε ανατροπή της πάγιας νομοθεσίας περί “παγώματος” των προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών για το χρονικό διάστημα του ενός μηνός πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές και μέχρι την εγκατάσταση των νέων Αιρετών (ήτοι από 26 Απριλίου έως 1η Σεπτεμβρίου), προχωρά ουσιαστικά η Κυβέρνηση, με το αρ.82 του “Ν/Σ-σκούπα” που κατέθεσε στη Βουλή (και πρώτοι είχατε διαβάσει, αποκλειστικά στον AIRETO χθες το πρωί).

 

Οι εξαιρέσεις που θεσπίζονται είναι τόσο ευρείας έκτασης, που δύσκολα μπορεί να εντοπίσει κανείς ποιες άλλες προσλήψεις, ειδικά μονίμων, υπό ρεαλιστικές συνθήκες, θα έκαναν οι ΟΤΑ και τους απαγορεύονται.

 

Σχεδόν όλες είχαν προαναγγελθεί και τις είχατε διαβάσει ήδη στο έντυπο τεύχος του AIRETOS το Φεβρουάριο, όπως η 3Κ και οι κατηγορίες συμβάσεων του αρ.78 του ν.4257/2014.  

Οι περιπτώσεις “ξεπαγώματος” προσλήψεων που κατατέθηκαν όμως, εάν ψηφιστούν, θα υπερβαίνουν ασυγκρίτως σε όγκο τις περιπτώσεις “παγώματος”.

 

Να σημειωθεί ότι από χθες ο AIRETOS έχει γίνει δέκτης ερωτημάτων τι εννοεί ο Υπουργός Εσωτερικών όταν καταθέτει εξαίρεση για Προκηρύξεις ΑΣΕΠ που θα δημοσιευτούν “πριν την προκήρυξη των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών”, δεδομένου ότι για τις αυτοδιοικητικές εκλογές δεν προβλέπεται πράξη “προκήρυξης” (όπως π.χ. γίνεται για τις βουλευτικές).

 

Αναλυτικότερα, θα εξαιρεθούν από την αναστολή προσλήψεων :

 

I) Οι διορισμοί και οι προσλήψεις μόνιμου και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού στους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών, εφόσον οι Προκηρύξεις για την πλήρωση των αντίστοιχων θέσεων «δημοσιεύτηκαν από το ΑΣΕΠ πριν από την προκήρυξη (?) των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών».

 

 

II) Οι διορισμοί, οι προσλήψεις και κάθε υπηρεσιακή μεταβολή για την πλήρωση των 8.166 θέσεων που περιλαμβάνονται στην Προκήρυξη /2018 ΑΣΕΠ,

 

 

ΙΙΙ) Η διαδικασία μετάταξης του αρ.278 του ν.4555/2018, όπως τροποποιήθηκε με το αρ.16 παρ.1 του ν.4571/2018.  Πρόκειται για την επιστροφή των Δημοτικών Αστυνομικών από τα Καταστήματα Κράτησης, δυνατότητα που ψήφισαν τον Ιούλιο, υψώνοντας στη συνέχεια τόσα εμπόδια  που ακόμα η επιστροφή εκκρεμεί.

 

IV) Οι προσλήψεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, καθώς και οι προπαρασκευαστικές αυτών ενέργειες, από τους ΟΤΑ και τα νομικά πρόσωπα αυτών, προκειμένου “για τις ειδικότητες

- των ναυαγοσωστών,

- των υδρονομέων άρδευσης,

- των χειριστών μηχανημάτων,

- των εργαζομένων στους τομείς της πυρασφάλειας,

- των παιδικών σταθμών,

- της καθαριότητας,

- των Κέντρων Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ),

- των αμειβομένων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ,

- των εργαζομένων στις παιδικές κατασκηνώσεις,

- του έκτακτου προσωπικού με αντίτιμο και λοιπές καταβολές

- και των απασχολούμενων στα προγράμματα δακοκτονίας”.

 

 

V) Η κάλυψη οργανικών θέσεων των ΟΤΑ με βάση τις διατάξεις του αρ.82 του ν.4483/2017 (Α΄ 107). Μπορείτε να θυμηθείτε αναλυτικά ποιους διορισμούς αφορά το συγκεκριμένο εδώ 

 

VI) Οι προσλήψεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα της υποπαρ.ΙΔ.1 της παρ.ΙΔ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013.