Τετ, 24 Απρ 2024
Αρχική  > Ανάπτυξη - Μεταφορές

Το τραμ πιάνει λιμάνι

17/12/2008

Την επέκταση του τραμ στον Πειραιά ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζιδάκης ο οποίος έδωσε συνέντευξη Τύπου μαζί με το δήμαρχο Πειραιά Παναγιώτη Φασούλα, τους αντιδημάρχους και του αντινομάρχες του Πειραιά, καθώς επίσης και το διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΜ Α.Ε. H επέκταση θα γίνει μέσω δημοπράτησης με διεθνή διαγωνισμό εντός του Ιανουαρίου, οι εργασίες αναμένεται να αρχίσουν το καλοκαίρι του 2009 και θα πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις, εκω των οποίων η πρώτη προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2011 και η δεύτερη το 2013.

«Το τραμ είναι ένα σύγχρονο και φιλικό μέσο για το περιβάλλον, κάνει πιο ανθρώπινη τη ζωή μας», είπε ο υπουργός Μεταφορών και πρόσθεσε ότι «η κυβέρνηση πήρε την απόφαση να επεκτείνει το τραμ για να καλύπτονται επαρκέστερα οι ανάγκες μετακίνησης των πολιτών».

Η υλοποίηση και των τεσσάρων φάσεων της επέκτασης,
θα κοστίσει συνολικά 442 εκ. ευρώ. Το συνολικό δίκτυο του τραμ θα είναι περίπου 50 χλμ (25χλμ το νέο δίκτυο και 25χλμ το παρόν), η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται καθημερινά σε περίπου 200.000 επιβάτες (65.000 σήμερα και 135.000 νέοι επιβάτες), ο συνολικός δε στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 100 οχήματα τραμ.

"Το μνημόνιο συνεργασία που υπογράψαμε με το υπουργείο Μεταφορών, πριν από 1,5 χρόνο, τιμάται σε όλα τα επίπεδα" τόνισε ο κ. Φασούλας. Ο δήμαρχος του Πειραιά μίλησε για τα οφέλη που θα προκύψουν από την επέκταση, κάνοντας ιδιαίτερη μνεια στα κυκλοφοριακά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Λιμάνι καθώς δεν υπάρχει σύνδεσή του με το εθνικό δίκτυο.
Παράλληλα σε νέα γραπτή του δήλωση ο δήμαρχος Πειραιά τόνισε με έμφαση ότι "ο βασικός όρος που έχει θέσει ο Δήμος Πειραιά για την υλοποίηση του έργου αφορά στην τήρηση συγκεκριμένου και δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος. Ήδη υπάρχει μικρή αλλά κρίσιμη απόκλιση για την οποία δεν μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε περαιτέρω ανοχή εκ μέρους της δημοτικής αρχής.

Όσον αφορά στην προοπτική εκτέλεσης των έργων κατασκευής του τραμ προκύπτουν, ωστόσο, τρία ζητήματα που αφορούν σε εκκρεμότητες επί των οποίων έπρεπε να είχε παρέμβει το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ:

Πρώτον, παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση στην έγκριση της μελέτης μονοδρομήσεων που εκπόνησε ο Δήμος Πειραιά. Η εφαρμογή της θα διευκολύνει τη κυκλοφορία στη πόλη.

Δεύτερον, αναβολή στην έναρξη των εργασιών για την επέκταση της γραμμής 3 του υπογείου σιδηροδρόμου (Μετρό).

Τρίτον, έλλειψη σχεδιασμού εκ μέρους του ΥΠΕΧΩΔΕ για την ολοκλήρωση της λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου ως ταχείας λεωφόρου που θα συνδέει το λιμάνι με το εθνικό δίκτυο και θα εξυπηρετεί τη διαμπερή κυκλοφορία στην πόλη.

Ο Πειραιάς έχει ανάγκη από μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το τραμ. Οι παλλινωδίες της προηγούμενης δημοτικής αρχής οδήγησαν σε μεγάλη καθυστέρηση το έργο. Σήμερα αρχίζει η υλοποίηση μιας βασικής εξαγγελίας μας που πιστεύουμε ότι θα διευκολύνει τη ζωή των πολιτών». 

Να σημειωθεί ότι ο δήμος Πειραιά έχει θέσει εξ αρχής τις εξής προϋποθέσεις:

1. Χάραξη μονής διαδρομής έως ότου υπογειοποιηθούν οι γραμμές του ΗΣΑΠ.

2. Παράλληλη πορεία υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ και η κατασκευή ενδιάμεσου σταθμού υπογείου σιδηροδρόμου (Μετρό) στο ύψος της Γρηγορίου Λαμπράκη.

3. Καθορισμός συγκεκριμένων αντισταθμιστικών οφελών για τον Πειραιά, όπως η ανάπλαση τεσσάρων πλατειών και η εγκατάσταση ενός μοντέρνου συστήματος αποκομιδής των απορριμμάτων κατά μήκος της διαδρομής του τραμ.

4. Χορήγηση πέντε μικρολεωφορείων (mini bus) και τη συντήρηση των 15 λεωφορείων που αποτελούν τον υφιστάμενο στόλο της δημοτικής συγκοινωνίας.

5. Μελέτη και κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων στο δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου τουλάχιστον σε τρία σημεία της πόλεως, όπως προβλέπεται και στη μελέτη για τη β’ φάση υλοποίησης του έργου.