e - ανταποκριτής

Θέλετε να φτάσουν τα καλά νέα παντού;
Αγαπάτε την πόλη, το χωριό, τη γειτονιά σας;
Θέλετε να σας δώσουν περισσότερη σημασία;
Θέλετε μήπως να εκφράσετε τη διαμαρτυρία και το παράπονο σας;
Γίνετε e-ανταποκριτές.
Στείλτε μας ειδήσεις, κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο.

Φόρμα

 

Πρόκληση:Ψηφίζουν νέα απαλλαγή μεγαλο-ιδιωτών από Δημοτικά Τέλη (Νομοσχέδιο)

10/10/2018

Κατετέθη χθες στη Βουλή Ν/Σ του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, Χρ.Σπίρτζη, (υπογεγραμμένο και από τον ΥΠΕΣ, Αλ.Χαρίτση), με το οποίο Ανώνυμες Εταιρείες –Παραχωρησιούχοι απαλλάσσονται από την καταβολή Δημοτικών Τελών καθαριότητας, με ταυτόχρονη ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού.

Πρόκειται για μια ακόμη οφθαλμοφανώς αντι-αυτοδιοικητική διάταξη του ΣΥΡΙΖΑ προς όφελος μεγαλο-ιδιωτών, που έρχεται να προστεθεί στη λίστα προηγούμενων, πολλαπλασιάζοντας τον προβληματισμό για την πλήρη ΑΝΤΙΘΕΣΗ ανάμεσα σε όσα στην πράξη υπογράφονται και ψηφίζονται στη Βουλή και σε όσα στα λόγια εξαγγέλλονται.

 

Συγκεκριμένα, με το Ν/Σ κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου η Σύμβαση Παραχώρησης για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριάσιου Πεδίου.  Συμβαλλόμενοι είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., το Ελληνικό Δημόσιο (προς παροχή εγγύησης) και ο Παραχωρησιούχος με μετόχους δύο Ανώνυμες Εταιρείες, τηνΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε. και την GOLDAIRCARGO Α.Ε.

 

Στην παρ.3 του αρ.2 του Ν/Σ η Κυβέρνηση νομοθετεί ότι  "ο Παραχωρησιούχος ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΤΑΙ των δημοτικών και κοινοτικών τελών σύμφωνα με την παρ.5 του αρ.79 του ν.4530/2018". 

 

Εντός της σύμβασης (παρ.2.3.10) προβλέπεται πως "...ο Παραχωρησιούχος είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού στο έργο και μπορεί να εισπράττει σχετικό αντίτιμο από τους χρήστες του έργου...”.

Επιπλέον, στην παρ.2.3.16 ξεκαθαρίζεται πως“ Ενόψει του ότι ο Παραχωρησιούχος είναι –σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ.2.3.10– αποκλειστικά υπεύθυνος για την παροχή υπηρεσιών ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ και ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ στο Έργο και προς αποφυγή κάθε αμφιβολίας, συμφωνείται ότι ο Παραχωρησιούχος ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ως προς το Ακίνητο είτε ήδη ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ είτε ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ”.

 

Όπως γίνεται αντιληπτό, βρισκόμαστε ενώπιον της 1ης εφαρμογήςτης παρ.5 του αρ.79 του ν.4530/2018. 

Διάταξης με την οποία η Κυβέρνηση είχε επεκτείνει το δικό της νόμο περί ιδιωτικοποιήσεων αυτοδιοικητικών υπηρεσιών και απαλλαγών μεγαλο-ιδιωτών από Δημοτικά Τέλη(το αξέχαστο για τους αυτοδιοικητικούς “άρθρο Κουρουμπλή”, αρ.13 του ν.4337/2015) προσθέτοντας στις απαλλαγές και όσους μεγαλο-ιδιώτες συμβάλλονται με “Ν.Π.Ι.Δ. που ελέγχονται από το Ελληνικό Δημόσιο”, όπως ακριβώς η χθεσινή περίπτωση.

 

Με άλλα λόγια, το χθεσινό Ν/Σ αποτελεί πλήρη επιβεβαίωση του “κώδωνα”αυτοδιοικητικού κινδύνου που είχαν κρούσει Ανακοινώσεις εκδοθείσες στις αρχές Μαρτίου 2018, ήδη την επομένη της κατάθεσης στη Βουλή της παρ.5 του αρ.79 του ν.4530/2018:

- “Νέες απαλλαγές από δημοτικά τέλη για χατήρι μεγάλων ιδιωτικών εταιρειών”http://www.airetos.gr/default.aspx?pageid=23290, επεσήμαινε ο Επικεφαλής της Παράταξης “Αυτοδιοικητικό Κίνημα” στην ΚΕΔΕ, Δήμαρχος Αμφιλοχίας, Απ.Κοιμήσης.

-  Για “νέο κυβερνητικό δωράκι στους μεγαλο-παραχωρησιούχους” http://www.airetos.gr/pasok-neo-kybernitiko-dwraki-stoys-megalo-paraxwrisioyxoys.aspx έκανε λόγο το ΠΑΣΟΚ, επισημαίνοντας ότι το άρθρο αποτελεί“προκλητική αντι-αυτοδιοικητική διάταξη, νέα προσθήκη στη λίστα δώρων της Κυβέρνησης προς τις εταιρείες – παραχωρησιούχους μεγάλων δημοσίων συμβάσεων.  Λίστα δώρων που σταθερά χρεώνεται στο λογαριασμό των Ο.Τ.Α. και εν τέλει,δεδομένης της ανταποδοτικότητας, στο λογαριασμό κάθε πολίτη”.

 

Δεν πέρασαν επτά μήνες και ήρθε στη Βουλή η πρώτη κύρωση Σύμβασης με απαλλαγές βάσει της συγκεκριμένης ρύθμισης.

Διάταξης που υπογραμμίζουμε ότι είχαν ψηφίσει θετικά (“ΝΑΙ”) στη Βουλή ΜΟΝΟ:

- ο ΣΥΡΙΖΑ,

-  οι ΑΝΕΛ και

-  το Ποτάμι.

 

Για να γίνουν περισσότερο κατανοητά όσα συμβαίνουν, αξίζει να θυμηθούμε ένα σύντομο απόσπασμα από όσα αποκάλυπτε στις αρχές Μαρτίου το “Αυτοδιοικητικό Κίνημα”:

“ (...) Υπενθυμίζουμε ότι οι σχετικές μεθοδεύσεις δεν είναι καινοφανείς. Υπήρχαν συγκεκριμένες κοινοβουλευτικές απόπειρες με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα από το 2013. Αλλά τότε, το 2013, είχαμε επιτύχει ως Κ.Ε.Δ.Ε., σε συντονισμένη δράση με την τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, να αποσοβήσουμε τις αρνητικές εξελίξεις, που δυστυχώς τελικά ψηφίστηκαν από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ το 2015 ως αρ.13 του ν.4337/2015.

Στη συνέχεια και άλλες απαλλαγές εμφιλοχώρησαν σε σκόρπιες διατάξεις, όπως στο αρ.218 του ν. 4389/2016 για την απαλλαγή παραχωρησιούχων Περιφερειακών Αεροδρομίων από οποιουδήποτε είδους τέλος ή φόρο, καθώς και σε παραχωρήσεις Λιμένων.

Σήμερα η Κυβέρνηση, με την παρ.5 του αρ.79 επεκτείνει έτι περαιτέρω το πεδίο εφαρμογής του δικού της αρ.13 του ν.4337/2015, καταθέτοντας προσθήκη στην περίφημη διάταξη Κουρουμπλή του 2015 (...)

Η Παράταξή μας στην Κ.Ε.Δ.Ε., το “Αυτοδιοικητικό Κίνημα”,  

διαχρονικώς σταθερή, αντιτίθεται στην υπό ψήφιση ρύθμιση, γιατί ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ την οικονομική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α. και, δεδομένων των δημοσιονομικών συνθηκών της Χώρας, ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ με το να ψηφιστούν δυνατότητες επιπλέον απαλλαγών από τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη, ειδικά δε απαλλαγές όχι υπέρ των φτωχοποιημένων συμπολιτών μας, αλλά υπέρ ιδιωτικών εταιρειών - παραχωρησιούχων μεγάλων έργων.”

 

Παρακολουθώντας την εξάπλωση των κυβερνητικών απαλλαγών προς Αναδόχους έργων τέτοιων διαστάσεων(πέρα από τις νομικές, πολιτικές και αυτοδιοικητικές διαστάσεις) γεννάται εύλογα η εξής απορία:Ποιο ακριβώς είναι “το δίκαιο που γίνεται πράξη” σε αυτές τις περιπτώσεις;Ποια είναι η “λογική”με την οποίαη Κυβέρνηση άλλους τους απαλλάσσει πλήρωςαπό το να πληρώνουν και άλλους όχι;

Για παράδειγμα, πρακτικά, ναι μεν αυτές οι Ανώνυμες Εταιρείες θα ασκούν τις υπηρεσίες καθαριότητας ή/και επεξεργασίας απορριμμάτων εντός της χωρικής έκτασης του έργου, αλλά τον παραγόμενο όγκο αποβλήτων στο τέλος τι θα τον κάνουν; 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι μια έκταση 588.326 τ.μ., όπου θα λειτουργήσει εμπορευματικό και διαμετακομιστικό κέντρο με δραστηριότητες μεταφοράς, αποθήκευσης, διαχείρισης και διανομής αγαθών σε συνδυασμό με δραστηριότητες εθνικών και διεθνών μεταφορών.Είναι προφανής ο όγκος των απορριμμάτων που θα παράγεται καθημερινά.

Θα τον εξαφανίζουν μαγικά; Θα τον κρατούν για πάντα εντός της έκτασής τους ;Αργά ή γρήγορα, δεν θα καταλήγειαναπόφευκτα στη χρήση αυτοδιοικητικών υπηρεσιών/υποδομώνπερί αποβλήτων;

Γιατί δωρεάν για όσους παράγουν τέτοιο όγκο, ενώ εμείς να πληρώνουμε από το υστέρημά μας ;

Αντίστοιχες σκέψεις γεννά και η επιβάρυνση της καθαριότητας και η χρήση του ηλεκτροφωτισμού στους κοινόχρηστους χώρους που γειτνιάζουν με το ακίνητο, από την εντεινόμενη καθημερινή χρήση που θα υπερ-πολλαπλασιαστεί, από χιλιάδες ανθρώπους,αποκλειστικά προς επίτευξη του σκοπού του εν λόγω Κέντρου.

 

Μπορείτε να δείτε αναλυτικότερα το πλήρες Ν/Σ των 636 σελίδων, με επιπλέον τις συνοδευτικές του Εκθέσεις, όπως κατετέθησαν χθες στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, ΕΔΩ 

 

Ο AIRETOS, όπως και για τον νόμο 4530/2018, θα σας ενημερώνει τις επόμενες ημέρες για τις κοινοβουλευτικές εξελίξεις του Ν/Σ έως και την τελική ψηφοφορία.

 

Το βήμα του Αιρετού

Λίστα Επικοινωνίας

Γραφτείτε στη λίστα επικοινωνίας για να σας στέλνουμε τα νέα μας
rss