Σαβ, 20 Απρ 2024
Αρχική  > Δήμοι

ΠΟΕ- ΟΤΑ: 7 ενστάσεις στην αξιολόγηση

30/3/2017
Ως Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. έχουμε εκφράσει την κάθετη αντίθεσή μας στο σύστημα που θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση, αφού ενσωματώνει λογικές και πρακτικές με τις οποίες διαχρονικά έχουμε διαφωνήσει και συγκρουστεί:

1. Ενσωματώνει την περιβόητη «συνέντευξη», η οποία μάλιστα μοριοδοτείται το ανώτερο με 1.000 μόρια, ισοσκελίζοντας σε αξία την μοριοδότηση των τυπικών προσόντων. Για να πιάσει ένας εργαζόμενος το ανώτερο όριο μορίων (1.000) λόγω τυπικών προσόντων, θα σπουδάζει 35-38 χρόνια (Π.Ε., μεταπτυχιακό, διδακτορικό) με την προϋπόθεση επιπλέον πως θα είναι αριστούχος, ενώ άλλος συνάδελφος με μια συνέντευξη με «ευνοϊκές συνθήκες» θα μπορεί να υπερκεράσει τα αυξημένα τυπικά προσόντα.
2. Παρά την προοδευτική σε πρώτη ματιά «αντίστροφη αξιολόγηση», που είναι δυνατόν (με πολλά προβλήματα) να εφαρμοστεί σε μικρές οργανικές μονάδες (2-5 άτομα) οι προτεινόμενες ολομέλειες οργανικών μονάδων είναι αδύνατον να λειτουργήσουν στους Δήμους, αφού πολλές φορές οργανικές μονάδες περιέχουν 40, 50, 80, 100 άτομα και φτάνουν σε 1.000 και 2.500 άτομα στους μεγάλους Δήμους της χώρας (π.χ. Υπηρεσίες Καθαριότητας Δήμου Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, Πειραιά κ.λπ.).
3. Δεν προβλέπεται σε κανένα όργανο επιλογής για θέσεις ευθύνης (Ε.Ι.Σ.Ε.Π. και Σ.Ε.Π.) συμμετοχή είτε των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είτε των εργαζομένων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως γινόταν έως σήμερα.
4. Η κλιμάκωση της μοριοδότησης σκανδαλωδώς «μειώνει» τους έχοντες τυπικών προσόντων. Για παράδειγμα μοριοδοτείται η πιστοποιημένη από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. επιμόρφωση ανά σεμινάριο με 10 μόρια, τη στιγμή που η άριστη γνώση ξένης γλώσσας μοριοδοτείται με 40 μόρια, η πολύ καλή με 30 μόρια και η καλή με 10 μόρια. Δηλαδή, με την παρακολούθηση τεσσάρων (4) τριήμερων σεμιναρίων ισοσκελίζει κάποιος την άριστη γνώση ξένης γλώσσας, με τρία (3) σεμινάρια ισοσκελίζει την πολύ καλή γνώση ξένης γλώσσας και με ένα (1) σεμινάριο ισοσκελίζει την καλή γνώση ξένης γλώσσας. Είναι τουλάχιστον απαράδεκτη και μη αποδεκτή η πρόθεση του Νομοθέτη για υποβάθμιση των ουσιαστικών-τυπικών προσόντων ενός εργαζόμενου.
5. Με το προτεινόμενο Βαθμολόγιο έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν στις κρίσεις Προϊσταμένων οι εργαζόμενοι με τον προβλεπόμενο βαθμό αλλά και εκείνοι που δεν έχουν τον απαιτούμενο βαθμό αλλά έχουν ασκήσει καθήκοντα Προϊσταμένου σε αντίστοιχη θέση ευθύνης ακόμη και με απλή ανάθεση. Θα έπρεπε να προβλέπεται η άσκηση καθηκόντων σε θέσεις ευθύνης μόνο μετά από ουσιαστική κρίση του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου και όχι με την διαδικασία της ανάθεσης που κατά συνήθη πρακτική επιδιώκουν οι αιρετοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
6. Δεν προσδιορίζεται ο όρος «πλημμελής άσκηση των καθηκόντων» ως σοβαρός λόγος πρόωρης λήξης της θητείας Προϊσταμένου και πως αυτό θα πιστοποιείται.
7. Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να υφίσταται αυξημένη μοριοδότηση για την προϋπηρεσία που θα αναγνωριστεί από τον Ιδιωτικό Τομέα έναντι της προϋπηρεσίας στον ίδιο φορέα ή σε άλλο φορέα του Δημοσίου.