Τετ, 17 Απρ 2024
Αρχική  > Πολιτική - Οικονομία - Διεθνή

Κώστας Κουλούρης Γραμματέας ΕΚΑ: Οι Δημόσιες συγκοινωνίες είναι Κοινωνικό αγαθό

22/2/2018

Την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα 11.00, στο κτήριο της Περιφέρειας Αττικής, παρουσιάστηκαν τα ευρήματα της έρευνας που παρήγγειλε η Περιφέρεια Αττικής, σε συνεργασία με το ΕΚΑ, με θέμα «Συνθήκες διαβίωσης και εργασίας στο Λεκανοπέδιο της Αττικής».

Στα εργασιακά η έρευνα ανέδειξε την κατάσταση αναφορικά με τις μορφές εργασίας, τα ωράρια, τους μισθούς, την εργασία τις Κυριακές, την απλήρωτη εργασία, καθώς και τις συνθήκες εργασίας κ.α.

Αναφορικά με τις συνθήκες διαβίωσης εξετάστηκαν θέματα που αφορούν και τις αστικές συγκοινωνίες, στις οποίες αναφέρθηκε αναλυτικά ο Γεν. Γραμματέας του Ε.Κ.Α, Κώστας Κουλούρης.

Ο κος Κουλούρης υπογράμμισε ότι η συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό που υποστηρίζει μια από τις βασικότερες αστικές δραστηριότητες. Την κινητικότητα των πολιτών και πρωτίστως των εργαζομένων για τους οποίους η μετακίνηση από και προς την εργασία αποτελεί βασική παράμετρο της καθημερινότητάς τους.
Σε μια συγκυρία όπου η οικονομική κρίση έχει αφήσει βαρύ αποτύπωμα και στις συγκοινωνίες, η έρευνα για τα ΜΜΜ είναι εξαιρετικά επίκαιρη.

Από τα ευρήματα της έρευνας βλέπουμε ότι:

Ο μισός εξεταζόμενος πληθυσμός δηλώνει ότι μετακινείται συνήθως χρησιμοποιώντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
o Λεωφορεία 26%,
o Μετρό/ηλεκτρικό 20%,
o Τρόλεϊ 1,5%,
o Ταξί 0,5%

• Οι τέσσερις στους δέκα (41,2%) μετακινούνται συνήθως με Ι.Χ αυτοκίνητο και το 7,2% με δίκυκλο.

• Οι άνεργοι κινούνται συνήθως με τα Μ.Μ.Μ σε ποσοστό 63% και με δικό τους Ι.Χ μέσο σε ποσοστό 33%.


Με τι μέσο μεταφοράς μετακινείστε συνήθως;
Εργαζόμενοι                                                Άνεργοι
Λεωφορείο 18,9                                              38,8
Τρόλεϊ 0,8                                                          2,6
Ηλεκτρικό Μετρό 19,7                                   21,4
Ι.Χ. αυτοκίνητο 48,9                                       26,7
Δίκυκλο 7,8                                                        6,2
Ταξί 0,7                                                              0,0
Κάποιο άλλο 2,3                                              2,6
Κανένα ιδιαίτερα 0,8                                     1,5
ΔΑ 0,1                                                               0,2

• Αντιθέτως οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους συνήθως Ι.Χ. σε ποσοστό 57%, ενώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς χρησιμοποιεί συνήθως για τις μετακινήσεις του το 40%.

• Πολύ ή αρκετά ικανοποιημένοι από τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην περιοχή τους δηλώνουν το 46% του εξεταζόμενου πληθυσμού. Αντίστοιχο είναι και το ποσοστό όσων εκφράζουν χαμηλό βαθμό ικανοποίησης (ελάχιστα ή καθόλου 48,5%).


·       Όσοι χρησιμοποιούν τα Μ.Μ.Μ. καταγράφουν σχετικά μεγαλύτερο ποσοστό ικανοποίησης
(48,2%) από όσους δεν τα χρησιμοποιούν συνήθως (43,9%).

 

·       Η υψηλότερη ικανοποίηση για τα Μ.Μ.Μ. καταγράφεται μεταξύ των χρηστών του Μετρό και του Ηλεκτρικού.

 

·       Οι έξι στους δέκα που χρησιμοποιούν συνήθως Μετρό και Ηλεκτρικό δηλώνουν
ικανοποιημένοι από τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

 

·       
Στην ερώτηση: «Τι θα θέλατε να βελτιωθεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς ώστε να τα
προτιμάτε περισσότερο;
» κυρίαρχη απάντηση είναι η συχνότητα των
δρομολογίων,
η οποία αναφέρεται από τους έξι στους δέκα ερωτώμενους (63,8%).

·     Ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά:

 

o    η χρονική ακρίβεια των προγραμματισμένων δρομολογίων (13,5%),

o   το κόστος του εισιτηρίου (10,4%),

o   η επέκταση του δικτύου (10%),

o   η ανανέωση του στόλου (5,8%),

o   η διασύνδεση των μέσων μεταφοράς (4,5%) και

o   η αύξηση της ταχύτητας των μετακινήσεων (3,3%).

 

·      Όσοι χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αναφέρουν την συχνότητα των δρομολογίων σε ποσοστό 71,6% και ιδιαίτερα όσοι χρησιμοποιούν Λεωφορείο επιθυμούν βελτίωση της συχνότητας διέλευσης σε ποσοστό 76,6%.

 
Συμπερασματικά :

·       Η συχνότητα των δρομολογίων είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τους χρήστες των ΜΜΜ.

·       Οι άνεργοι όπως είναι αναμενόμενο χρησιμοποιούν περισσότερο τα ΜΜΜ.

·       Το 46% του πληθυσμού δηλώνει πολύ ή αρκετά ικανοποιημένοι από τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην
περιοχή.

·       Υπάρχουν περιοχές στη Αττική όπου ο βαθμός ικανοποίησης είναι πολύ χαμηλός π.χ. Ανατολική Αττική,
Πειραιάς κλπ. Για αυτές τις περιοχές υπάρχει προφανώς  ανάγκη σημαντικής βελτίωσης.


Ο κος Κουλούρης στη συνέχεια αναφέρθηκε στο ερώτημα της έρευνας Τι θέλουν οι εργαζόμενοι από τα συνδικάτα 

«Οι εργαζόμενοι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα καθώς και οι άνεργοι του  λεκανοπεδίου  Αττικής  επιθυμούν, πέραν των παραδοσιακών δράσεων που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις, την ενασχόληση των συνδικάτων  και με άλλους τομείς που σχετίζονται με τις συνθήκες και την ποιότητα ζωής»

 

Επιθυμία ενασχόλησης των συνδικάτων ανά τομέα %

•     76,7%  με ζητήματα που αφορούν την Υγεία

•     73,5%  με τις συγκοινωνίες

•     73,4%  με την παιδεία

•     72%  με το περιβάλλον

•     65,9% με τον πολιτισμό /αθλητισμό

•     62,1% με την αποτροπή πλειστηριασμών 1ης κατοικίας

•     55,5% με προβλήματα της γειτονιάς

 
Τέλος ο Γεν. Γραμματέας  τόνισε ότι,  όπως προκύπτει η αποδοχή της παρέμβασης  των συνδικάτων και σε άλλα πεδία πέραν των στενά εργασιακών καταγράφεται πλειοψηφική, ανεξαρτήτως συνδικαλιστικής ένταξης
ή μη, με ιδιαίτερη επιθυμία ενασχόλησης των συνδικάτων με τις συγκοινωνίες.