Το ζήτημα εάν είναι νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε υπαλλήλους που με Απόφαση Δημάρχου έχουν τοποθετηθεί ως Προϊστάμενοι των Παιδικών Σταθμών του Δήμου, έκρινε το Κλιμάκιο Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα, με την αριθμ. 166/2018 Πράξη του.
Η διαφωνία είχε ανακύψει όταν Επίτροπος αρνήθηκε να θεωρήσει σχετικό χρηματικό ένταλμα Δήμου, με την αιτιολογία ότι το επίδομα θα καταβαλλόταν κατά παράβαση της παρ.1 του αρ.16 του ν.4354/2015, επειδή με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου ο κάθε Παιδικός Σταθμός δεν αποτελεί ξεχωριστή διοικητική ενότητα, αφού δεν έχει προβλεφθεί να λειτουργεί σε επίπεδο Γραφείου, αλλά αρμόδιο για τη λειτουργία τους είναι ένα Γραφείο Παιδικών Σταθμών.
Το Κλιμάκιο τελικώςέκρινε ότι η δαπάνη είναι νόμιμη.
Καταβάλλεται επίδομα θέσης ευθύνης στον υπάλληλο ο οποίος τοποθετείται Επικεφαλής Παιδικού Σταθμού, που - ανεξαρτήτως του επιπέδου με το οποίο λειτουργεί και της δυναμικότητας αυτού - οργανώνεται ως διακριτή, κάθετη διοικητική ενότητα.
Αυτό συνάγεται, ιδίως, από τη δομή του αρ.16 του ν.4354/2015, συγκεκριμένα από το ότιη καταβολή του επίμαχου επιδόματος στους Προϊσταμένους Παιδικών Σταθμών, σε αντιδιαστολή με τον προϊσχύοντα μισθολογικό νόμο του 2011,εντάχθηκε στην παρ.β’ του αρ.16 (“Προϊστάμενοι Εκπαίδευσης” και σε αντιδιαστολή “Προϊστάμενοι Διοίκησης”), ειδικότερα δε στην περ.βη’ αυτής, όπου εντάσσονται και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε μονοθέσια δημοτικά σχολεία.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο αναφέρει πως δικαιούνται του επιδόματος οι υπάλληλοι του Δήμου που τοποθετούνται ως Υπεύθυνοι Παιδικών Σταθμών που οργανώνονται και λειτουργούν, σύμφωνα με τον ΟΕΥ, ως διακριτές, γεωγραφικά αποκεντρωμένες, διοικητικές μονάδες.
Συνεπώς, καταλήγει ότι οι Υπεύθυνοι Παιδικών Σταθμών, οι οποίοι εκτός του παιδαγωγικού τους έργου εκτελούν παράλληλα, διοικητικά καθήκοντα στον Παιδικό Σταθμό, δικαιούνται το επίδομα.
Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να δείτε αναλυτικότερα τα αποσπάσματα της Πράξης ΕΔΩ