Κυρ, 18 Αυγ 2019
Αρχική  > Ανάπτυξη - Μεταφορές  > Μεταφορές - Νέες τεχνολογίες

Έως το 2010 το ΤΡΑΜ στον Πειραιά λέει ο Κ. Χατζηδάκης, μετά τη θετική απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου

5/6/2008

Ικανοποιημένος από το γεγονός ότι τo Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά άναψε το πράσινο φως για την επέκταση του Δικτύου ΤΡΑΜ στον Πειραιά, ανοίγοντας το δρόμο της προοπτικής για τον απεγκλωβισμό της πόλης από το σημερινό κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό αδιέξοδο, εμφανίστηκε, ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης. Τόνισε δε ότι μέχρι το 2010 το Τραμ θα είναι στον Πειραιά.

Να σημειωθεί ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά υπέρ της μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων λόγω της αναγκαιότητάς του έργου, θέτοντας ωστόσο σαφείς δεσμευτικές προϋποθέσεις, όπως:

- Να προηγηθεί του έργου η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι το τέρμα, ώστε να προκύψει άνωθεν αυτών μια μοναδική, χωρίς απαλλοτριώσεις λεωφόρος με ανάλογη αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου, απ’ όπου θα διέρχεται το τραμ.

- Να σχεδιαστεί και να αφομοιωθεί από την πρώτη κιόλας φάση η επέκτασή του προς τα μητροπολιτικά νοσοκομεία «Τζάνειο» και «Μεταξά» καθώς και προς τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της πειραϊκής χερσονήσου, Φρεαττύδα, Χατζηκυριάκειο, Πειραϊκή.

- Να υπάρξει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα από την ΤΡΑΜ Α.Ε. για την ολοκλήρωση της β΄φάσης του έργου που προβλέπει την ανάπτυξη του Δικτύου ΤΡΑΜ στην Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, τη Νίκαια, το Πέραμα.

- Να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή η εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Πειραιά για μονοδρομήσεις των κεντρικών οδικών αρτηριών της πόλης, με βάση την οποία συντάχθηκε η παρούσα μελέτη της ΤΡΑΜ Α.Ε.

«Είμαστε υπέρ των μέσων σταθερής τροχιάς, είμαστε υπέρ των ΤΡΑΜ, γιατί είναι ένα μέσο φιλικό προς τον πολίτη-επιβάτη, προσβάσιμο για τα άτομα με αναπηρία και πάνω απ’ όλα είναι φιλικό στο περιβάλλον από άποψης εκπομπής ρύπων και παραγωγής θορύβου. Για να μιλήσουμε όμως για σύνδεση του Πειραιά με τις γραμμές του ΤΡΑΜ θα πρέπει απαραίτητα να υλοποιηθεί η πρόταση-υπόσχεση υπογειοποίησης των γραμμών του Ηλεκτρικού από το Φάληρο έως τον Πειραιά, καθώς επίσης να υλοποιηθεί από την πρώτη κιόλας φάση του έργου, η επέκταση του ΤΡΑΜ προς τα νοσοκομεία του Πειραιά Τζάνειο και Μεταξά και προς τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της πειραϊκής χερσονήσου» επεσήμανε ο Νομάρχης Πειραιά κατά την εισήγησή του και πρόσθεσε «Είναι επίσης πολύ σημαντικό να σχεδιαστεί και να προγραμματιστεί με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα η β΄φάση επέκτασης του έργου προς τους Δήμους του ευρύτερου Πειραιά και όχι μόνο σε αυτούς που αναφέρονται στην μελέτη. Γιατί η καρδιά του Πειραιά δεν κτυπά μόνο στο κέντρο».

Στους όρους και τις προϋποθέσεις που αποφάσισε το Νομαρχιακό Συμβούλιο να θέσει στην ΤΡΑΜ Α.Ε. ύστερα από την εισήγηση του Νομάρχη Πειραιά, περιλαμβάνονται επίσης:

- Να μετατοπιστεί η προτεινόμενη θέση του τερματικού σταθμού «Ακτή Ποσειδώνος» στο ύψος των σταθμών του ΗΣΑΠ, του ΜΕΤΡΟ και του ΟΑΣΑ ώστε να υπάρχει η δυνατότητα της άμεσης ανταποκρίσεως του μέσου με τις τερματικές στάσεις των παραπάνω μέσων μαζικής μεταφοράς.

- Να μην περιοριστεί το πλάτος των υφιστάμενων πεζοδρομίων, γιατί τα πεζοδρόμια είναι ζωτικοί χώροι για όλους τους πολίτες και ιδιαίτερα για τα άτομα με αναπηρία.

- Να υπάρξει πρόβλεψη για τη δημιουργία κατάλληλων και επαρκών χώρων στάθμευσης.

- Αν απαιτηθεί μεταφορά περιπτέρων η ευθύνη και η δαπάνη μεταφοράς τους να βαρύνει την ΤΡΑΜ Α.Ε. Να προβλεφθεί επίσης οικονομική στήριξη για όποια οικονομική βλάβη υποστούν.

- Κατά την φάση κατασκευής του έργου να ληφθούν μέτρα για την διευκόλυνση πεζών και ατόμων με αναπηρίες, για την ασφάλεια των οδηγών, των περιοίκων και των εργαζομένων στο έργο, καθώς και για την εύρυθμη λειτουργία των παρόδιων καταστημάτων.

- Να υπάρξει προγραμματισμός και μέριμνα προκειμένου οι συμπολίτες μας να «υποστούν» την κατά τον δυνατόν, μικρότερη ταλαιπωρία κατά την διάρκεια εργασιών και η οικονομική ζωή της περιοχής μας να μην υποστεί πλήγμα.

- Γενικότερα να ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις της Υπηρεσίας της Νομαρχίας Πειραιά που αφορούν όλα τα στάδια του έργου, από την κατασκευαστική περίοδο έως την λειτουργία του.