Κυρ, 18 Αυγ 2019
Αρχική  > Ανάπτυξη - Μεταφορές  > Ανάπτυξη - Δημόσια έργα

Έρευνα του ΙΝΑΚ ΜΑΚ για την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή 15 Μαρτίου-Ανησυχία και απογοήτευση

14/3/2013
Απογοήτευση, ανησυχία και αβεβαιότητα για το μέλλον των Ελλήνων καταναλωτών, λόγω της οικονομική κρίσης, καταγράφουν τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΝΚΑ Μακεδονίας από τις 4 έως και τις 8 Μαρτίου 2013. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από δείγμα 1750 ερωτώμενων, τόσο μεταξύ των μελών μας όσο και τυχαίου δείγματος καταναλωτών – πολιτών. Οι ερωτώμενοι χωρίστηκαν σε τρεις ηλικιακές κατηγορίες: 18-35, 36-55, 56 και άνω.
           
Η έρευνα καταγράφει, έντονο ενδιαφέρον για μετανάστευση, δραστική περικοπή σε «περιττές» δαπάνες, ταξίδια και διακοπές, αναγκαστική στροφή σε νέες μορφές θέρμανσης λόγω αύξησης της τιμής του πετρελαίου και δυσαρέσκεια εξυπηρέτησης από το δημόσιο λόγω των γενικότερων συγχωνεύσεων.
           
Αξιοσημείωτο είναι πως οι Βορειοελλαδίτες καταναλωτές – πολίτες εξακολουθούν με συντριπτικά ποσοστά –που αγγίζουν ακόμα και το 100% να πιστεύουν στην οικογένεια, την εκκλησία και τις ένοπλες δυνάμεις.
            Διευκρινίζεται πως η έρευνα δίνεται στη δημοσιότητα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, την Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013.
 
 
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ:
 
Η ΕΡΕΥΝΑ     
 
 


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

 
                            18 - 35                        35 - 55                    56 και άνω
                           

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ:         65%                           80%                            92%
ΑΠΟΓΝΩΣΗ:              82%                           89%                            94%
ΑΓΩΝΙΑ:                   70%                           82%                            95%
Πιστεύουν ή μάλλον πιστεύουν σε καλυτέρευση των πραγμάτων?
                                5%                             7%                               2%

Σκέφτονται να στραφούν σε νέες αγορές εργασίας - ψάχνουν?
                                85%                            72%                             52%

Ο μισθός ή σύνταξη φτάνουν μόλις για το πρώτο 15νθήμερο    Μ.Ο.: 72%
Που δαπανώνται? ΤΡΟΦΙΜΑ / ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ Μ.Ο. 92%
Περικοπή περιττών δαπανών σε ποσοστό Μ.Ο.: 97%
Έρευνα αγοράς για τρόφιμα/ΠΟΙΟΤΗΤΑ - ΠΟΣΟΤΗΤΑ: Μ.Ο. 95%
Εμπιστεύονται τα προϊόντα κράχτες??? ΝΑΙ 24% - ΟΧΙ 23% - ΑΝΑΛΟΓΑ 53%
ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ: ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ 97%
ΕΧΟΥΝ ΓΟΝΑΤΙΣΕΙ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ: ΦΟΡΟΙ/ ΧΑΡΑΤΣΙ ΔΕΗ/ ΑΥΞΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΖΩΗΣ/ ΦΠΑ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 82%
Υποβάθμιση υγείας / παιδείας 90% - αν και αναγνωρίζουν τις σε πολλές των περιπτώσεων φιλότιμες προσπάθειες γιατρών και εκπαιδευτικών
ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ/ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ/ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ??? Μ.Ο.: ΝΑΙ 32% ΟΧΙ: 68%
ΠΙΣΤΗ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ – ΕΚΚΛΗΣΙΑ – ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ Μ.Ο. ΝΑΙ 68% ΟΧΙ 32%
Στροφή σε νέες  μορφές θέρμανσης: «ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ» ΛΟΓΩ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΧΕΔΟΝ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗΣ ΤΟΥ, ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ Μ.Ο.: 40%
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΒΟΡΕΙΟΕΛΛΑΔΙΤΕΣ? Μ.Ο. ΝΑΙ 2% - ΟΧΙ 98% ( εδώ αναφέρουν την παντελή έλλειψη πολλών και συνδυαστικών μορφών μεταφοράς, όπως τα αντίστοιχα στην Αττική)
ΑΝΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΟΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ – ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ – ΕΟΠΥΥ: Μ.Ο. 60%
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ Μ./Ο.: 76% - ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ / WEBTV 88% - ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ/WEB RADIO 88% - ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ - ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΕΣ / ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ: ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑΤΙΚΑ 15%
Νέες μορφές διασκέδασης – ψυχαγωγίας Μ.Ο.88% (μεταξύ των μορφών είναι: φιλικές συναντήσεις σε σπίτια – παιχνίδια στο Internet- περίπατος – βόλτα με ποδήλατο – κινηματογράφος – βιντεοταινίες
 
 
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, στο μήνυμά του, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Μακεδονίας, Κωνσταντίνος Δρούτσας τονίζει: «Χρειάστηκε να διανύσουμε περισσότερο από μισό αιώνα –για την ακρίβεια 51 χρόνια- όταν στις 15 Μαρτίου 1962, από τον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ J.F.Kennedy, να υιοθετηθούν με αγώνες –θεωρητικά τουλάχιστον- τα δικαιώματα του καταναλωτή, για να περιγράψουν το αυτονόητο:
·        Το Δικαίωμα Υγείας – Ασφάλειας
·        Το Δικαίωμα Προστασίας των Οικονομικών Συμφερόντων
·        Το Δικαίωμα Εκλογής
·        Το Δικαίωμα Εκπροσώπησης – Συμμετοχής
·        Το Δικαίωμα Προσφυγής στη Δικαιοσύνη και στις Αποζημιώσεις
·        Το Δικαίωμα Συνεχούς Εκπαίδευσης
·        Το Δικαίωμα Υγιούς Περιβάλλοντος

Η 15η Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, δεν γιορτάζεται. Είναι η Παγκόσμια & Ελληνική Ημέρα Διαμαρτυρίας για την απουσία σεβασμού στο προϊόν του έντιμου μόχθου κάθε εργαζόμενου. Στο προϊόν της εργασίας του. Στην Αμοιβή. Στην «ιερότητα» της στιγμής που το προϊόν αυτό, η αμοιβή του εργαζόμενου, ανταλλάσσεται με προϊόντα/ υπηρεσίες που χρειάζεται η οικογένειά του, τα παιδιά του, ο ίδιος».
Και καταλήγει στο μήνυμά του: «Έτσι, η υπονόμευση της αμοιβής της εργασίας, μέσα από διαδικασίες παράνομης – αντικοινωνικής κερδοσκοπίας, υποβάθμισης των προϊόντων, νοθείας αποτελεί ουσιαστικά μείωση των αποδοχών των εργαζομένων –ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΡΑΚΤΟ. Δεν έχει καμία αξία αν ό,τι κερδίσουμε με το ένα χέρι στη φάση της εργασίας, το χάνουμε από το άλλο στη φάση της κατανάλωσης».
 
 
Ο πρόεδρος                                                   Η Γεν. Γραμματέας
 
 
Κωνσταντίνος Δρούτσας                           Άντζελα Πεϊτση