Παρ, 19 Απρ 2024
Αρχική  > Νομαρχίες  > Ε.Ν.Α.Ε

Κινητοποιήσεις και από τους Νομάρχες τον Απρίλιο

21/3/2008
Οι θέσεις της ΕΝΑΕ για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση, η δυναμική διεκδίκηση των οικονομικών αιτημάτων των Νομαρχιών και η νέα εκστρατεία της Ένωσης για την Οδική Ασφάλεια ήταν τα κεντρικά ζητήματα συζήτησης στην πρόσφατη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 20 Μαρτίου, στα γραφεία της Ένωσης.
Συγκεκριμένα:

1. Διοικητική Μεταρρύθμιση
Αναφορικά με τη σχεδιαζόμενη από την κυβέρνηση Διοικητική Μεταρρύθμιση, η ΕΝΑΕ έχει αναθέσει στο Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ) τη σύνταξη μελέτης, στη βάση της οποίας θα διαμορφωθούν οι προτάσεις της Ένωσης. Στη συνεδρίαση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του ΙΤΑ, οι οποίοι ενημέρωσαν τα μέλη του Δ.Σ. σχετικά με την πορεία της μελέτης. Παράλληλα, ορίστηκε ότι το τελικό κείμενο της μελέτης θα παραδοθεί στην ΕΝΑΕ τις πρώτες ημέρες του Απριλίου. Επιπλέον, αποφασίστηκε η διεξαγωγή του θεματικού συνεδρίου της ΕΝΑΕ για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση, που θα πραγματοποιηθεί στις 15 και 16 Μαΐου στην Αθήνα.

2. Οικονομικές διεκδικήσεις Νομαρχιών
Σχετικά με το ζήτημα των οικονομικών διεκδικήσεων των Νομαρχιών, τα μέλη της Ένωσης ενημερώθηκαν για την πρόοδο των αιτημάτων που κατέθεσαν στο Υπουργείο Οικονομικών. Με δεδομένη την καθυστέρηση στην ευόδωση των αιτημάτων αυτών, τα μέλη του Δ.Σ. δεσμεύτηκαν ότι θα κατέλθουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις και κλείσιμο των Νομαρχιών μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, εφόσον μέχρι τις 31 Μαρτίου 2008 δεν υπάρξει λύση στα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Νομαρχίες.

3. Εκστρατεία της ΕΝΑΕ για την Οδική Ασφάλεια
Αποφασίστηκε η δημιουργία νέας, ολοκληρωμένης εκστρατείας της ΕΝΑΕ για την Οδική Ασφάλεια. Η εκστρατεία θα έχει χαρακτήρα διαχρονικό, θα απευθύνεται προς όλους τους πολίτες και θα εντείνεται σε περιόδους μαζικών εξόδων εκδρομέων από τα αστικά κέντρα.

4. Αποφασίστηκε η από κοινού διεξαγωγή ΕΝΑΕ – ΚΕΔΚΕ συνεδρίου, στις 29-30 Μαΐου, στην Καλαμάτα με θέμα την λειψυδρία.

ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ. ΕΝΑΕ
ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟ ΧΩΡΟ

Άξονες και πόλοι ανάπτυξης.

Πρέπει να υπάρξει μια εθνική πολιτική ανάπτυξης – ενίσχυσης του νησιωτικού συμπλέγματος και ιδιαίτερα του ανατολικού μετώπου της χώρας, αν όχι δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση, τουλάχιστο με τον ίδιο τρόπο που αναπτύσσεται το δυτικό μέτωπο (άξονας Ιωαννίνων – Καλαμάτας) στο βόρειο άξονα Αλεξανδρούπολη – Ηγουμενίτσα και στο νότιο Κρήτη.

1. Πόλοι ανάπτυξης.
• Ρητή ένταξη των πρωτευουσών των νομών και των μεγάλων νησιωτικών πόλεων στους εθνικούς πρωτεύοντες και δευτερεύοντες εθνικούς πόλους.

2. Άξονες ανάπτυξης
• Προσδιορισμός του «άξονα του Αιγαίου» ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει απαραίτητα το ανατολικό μέτωπο του Αιγαίου (Ρόδος – Μυτιλήνη - Αλεξανδρούπολη) και διασύνδεσή του με Κρήτη (ΒΟΑΚ) και κατ’ επέκταση την Καλαμάτα. Ο άξονας αυτός πρέπει να συμπληρωθεί με ενδιάμεσες συνδέσεις των πρωτευόντων κυρίως αλλά και των δευτερευόντων πόλων μεταξύ τους (Ρόδος – Ερμούπολη – Αθήνα) κλπ. Πρέπει να διευκρινισθεί ότι δεν μπορεί να υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ κύριων χερσαίων αξόνων ανάπτυξης και θαλάσσιων αξόνων σύνδεσης που φαίνονται στο χάρτη 5. Πρέπει οι άξονες ανάπτυξης να είναι οι ίδιοι σαν σχεδιασμός και σαν φιλοσοφία τόσο στο χερσαίο όσο και στο νησιωτικό χώρο, διασυνδεόμενοι μεταξύ τους. Ο χάρτης 5 πρέπει επομένως να διαμορφωθεί με αυτή τη λογική. (βλ. συνημμένη ενδεικτική πρόταση).
• Πρέπει να γίνει ρητή αναφορά στο κείμενο ότι: οι θαλάσσιοι δρόμοι που ενώνουν τόσο τα νησιά μεταξύ τους όσο και με την ηπειρωτική χώρα αλλά και με τις γειτνιάζουσες χώρες, σχεδιάζονται και υλοποιούνται κατ’ αντιστοιχία, κατ’ αναλογία και κατ΄επέκταση του εθνικού, επαρχιακού και τοπικής σημασίας οδικού δικτύου που υπάρχει στην ηπειρωτική χώρα, σε όλα τα επίπεδα συμπεριλαμβανομένων και των χρηματοδοτήσεων. Το κράτος μεριμνά ώστε να τηρηθεί η αρχή του «μεταφορικού ισοδύναμου» μεταξύ της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας σε όλους τους τομείς και ιδίως στις αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις (αρχή του ίδιου κόστους για ανάλογη απόσταση). Έτσι, οι θαλάσσιες συνδέσεις που φαίνονται στο χάρτη 5 πρέπει να σχεδιασθούν στους χάρτες που περιλαμβάνουν το χερσαίο οδικό δίκτυο και τις μεταφορικές υποδομές (χάρτες 6 και 6.1), επεκτείνοντας το χερσαίο δίκτυο και διασυνδέοντας την ηπειρωτική χώρα με τα νησιά διά μέσου «θαλάσσιων οδών»