Παρ, 26 Απρ 2024
Αρχική  > Νομαρχίες  > Ε.Ν.Α.Ε

Συνάντηση ΕΝΑΕ- Ν.Α Αχαίας για τον Δυτικό Άξονα

22/3/2010
Η ΕΝΑΕ σε συνεργασία με την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαΐας με την ολοκλήρωση των εργασιών της συνάντησης εργασίας που διεξήχθη στην Πάτρα στις 20 Μαρτίου 2010, κατέληξαν στα ακόλουθα:

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα ευρίσκεται σήμερα ενώπιον νέων δεδομένων και προβλημάτων που σηματοδοτεί η διεθνής οικονομική κρίση, η οποία επηρεάζει τη χώρα σε οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο.

Η οικονομική κρίση καταδεικνύει ακόμη περισσότερο την ανάγκη συστράτευσης και τοπικών συμφωνιών αλλά και δομικών - διαρθρωτικών αλλαγών στη λειτουργία των θεσμών. Τα παραπάνω επιβάλλουν την αλλαγή πλεύσης προς ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, προσανατολισμένο στην καινοτομία, την πράσινη ανάπτυξη και γενικότερα στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Παρόλη την δυσκολία της χρονικής στιγμής της πρωτοβουλίας αυτής εμείς τη θεωρούμε επιβεβλημένη και συνεχίζουμε να διεκδικούμε.

Η συνάντηση εργασίας μετά από τις ομιλίες και τοποθετήσεις των συμμετεχόντων αποφασίζει και υιοθετεί το ακόλουθο ψήφισμα:

Τον Δυτικό Άξονα αποτελούν η Ιόνια Οδός και η Ολύμπια Οδός, οι οποίες διέρχονται από την περιοχή της Δυτικής Ελλάδας η οποία έχει το έλλειμμα αυτό των υποδομών το οποίο την χαρακτηρίζει δυστυχώς χρόνια τώρα και που κατά την άποψή μας είναι και μειονέκτημα εις την οικονομική, παραγωγική και γενικότερη κοινωνική ανάπτυξη του χώρου αυτού.
Ο Δυτικός άξονας Β-Ν θα αποτελέσει τη «ραχοκοκαλιά» της συγκοινωνιακής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας, στη διαδρομή Καλαμάτα – Πύργος – Πάτρα – Ρίο – Αντίρριο – Αμφιλοχία (σύνδεση με Λευκάδα) – Άρτα – Ιωάννινα – Κακαβιά αλλά και Ηγουμενίτσα εκεί που ο Δυτικός Άξονας συναντά την Εγνατία Οδό.

Με δεδομένο ότι τα οδικά έργα θα πρέπει εκτός από τη μεταφορική τους αξία, να συμβάλλουν στην ενιαία, ολοκληρωμένη ανάπτυξη των περιοχών, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, της τοπικής οικονομίας, με συστηματική προβολή του τουριστικού-πολιτιστικού-περιβαλλοντικού πλεονεκτήματος του κάθε Νομού, ο Δυτικός Άξονας πρέπει να αποτελέσει μια ευκαιρία ανάπτυξης των περιοχών της Δυτικής Ελλάδας από το βορειότερο τμήμα της Ηπείρου, ως τη νότια Πελοπόννησο και τα νησιά του Ιονίου.

Η συνάντηση εργασίας κατέδειξε την ανάγκη συστράτευσης για την επιτυχή ολοκλήρωση του Δυτικού Άξονα, όπως αυτός πρέπει να αναπτυχθεί προκειμένου να καλύψει και τις ανάγκες των κοινωνιών που περιβάλλει. Δεν πρέπει όμως να χαθούμε στις λεπτομέρειες, για το λόγο αυτό υπάρχουν οι θεσμικοί φορείς και τα όργανα σε τοπικό, περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο. Θα πρέπει να διεκδικήσουμε με περιφερειακή συνείδηση το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σχετικά με την υλοποίηση του Δυτικού Άξονα και επιπρόσθετα:
- να διασυνδέεται με την κοινωνία
- να πλαισιωθεί από σιδηροδρομικό άξονα και από ενεργειακό άξονα
- να διασυνδεθούν τα λιμάνια και τα αεροδρόμια.
Ο στόχος δεν θα πρέπει να χαθεί, είναι λάθος η κατασπατάληση των πόρων σε έργα ήσσονος σημασίας. Θα πρέπει να αποφευχθούν τα λάθη του παρελθόντος και να σχεδιάζουμε την αναπτυξιακή στρατηγική σε διαπεριφερειακό επίπεδο, μαζί, από κοινού όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς: ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού, αναπτυξιακοί οργανισμοί, εκπαιδευτικοί φορείς κλπ. Αυτό αναδείαχθηκε και από την έντονη συμμετοχή και το ενδιαφέρον εκπροσώπων της ακαδημαϊκής κοινότητας και από την εκδήλωση ενδιαφέροντος τους να συνδράμουν των προσπαθειών της επιτροπής.
Αποφασίζουμε λοιπόν σήμερα την διεύρυνση της διαπεριφερειακής πολιτικής συντονιστικής επιτροπής, την διεπιστημονική ενίσχυση της τεχνοκρατικής επιτροπής με σκοπό την συμπλήρωση και βελτίωση του πονήματος προκειμένου να το καταθέσουμε, πλήρη προτάσεων και σκέψεων, στην κυβέρνηση και σε κάθε ενδιαφερόμενο.