Σαβ, 20 Απρ 2024
Αρχική  > Το βήμα του Αιρετού

Απόστολος Κοιμήσης: Οι εκλογικές αναμετρήσεις του 2019 ευνοϊκή συγκυρία για την Τ.Α. να “επιβάλει” λύσεις και να καθορίσει την ατζέντα

6/12/2018

Ομιλία Απόστολου Κοιμήση, Δημάρχου Αμφιλοχίας & Επικεφαλής “Αυτοδιοικητικού Κινήματος”, στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ

 

« Η σημερινή συνεδρίαση διεξάγεται με ένα ακροατήριο που, όπως ήδη προκύπτει, έχει επαρκέστατη περίσκεψη για το τι δέον γενέσθαι στους θεσμούς τοπικής Δημοκρατίας.  Σε αντιδιαστολή, δηλαδή, με τη χθεσινή, που μάλλον ήταν συνεδρίαση παραίτησης ή πλήξης.

 

2019: ΜΕΙΩΣΗ ΠΟΡΩΝ – “ΠΑΓΟΣ” ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ

 

Θέλω να κάνω μια διόρθωση στον κ. Υπουργό, που  προσωπικά με απογοήτευσε, γιατί σε ένα Συνέδριο το οποίο κλείνει μια 5ετή θητεία, ο ΥΠΕΣ πρέπει να ανοίγει το πλαίσιο της προοπτικής για το θεσμό, όχι να περιορίζεται σε απολογιστική ομιλία, η οποία μάλιστα περιλάμβανε και ορισμένες ανακρίβειες.

 

Δεν είναι μεταβιβαστικές πληρωμές τα χρήματα για τα ΠΡΟΝΟΙΑΚΑ επιδόματα, που μας αφαιρούνται στον υπό ψήφιση Π/Υ του 2019 στη Βουλή.

Ήταν ΚΑΠ. Ο νόμος περιγράφει με σαφήνεια ότι είναι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι, ποσοστά από τις αποδόσεις συγκεκριμένων φόρων βάσει των ισχυουσών διατάξεων του Καλλικράτη.

Πόροι που τώρα φεύγουν από τον Α’ Βαθμό, τους αρπάζει το Κεντρικό Κράτος.

 

Δεν έχουμε αύξηση, Συνάδελφοι, στα χρήματα που μας αποδίδονται για το 2019.

Όπως και να το κάνετε, με όποια “αλχημεία” και εάν τα υπολογίσετε, οι μεταβιβάσεις που προβλέπει ο τακτικός Π/Υ του 2019 για τον Π/Υ της Τ.Α. ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ.

Έχουμε δε μείωση στις επιχορηγήσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ),  για μια ακόμα φορά, κατά 171 εκατομμύρια € μέσα σε ένα έτος (1.198–1.027).

Τη στιγμή που για το 2018, η υποεκτέλεση του ΠΔΕ της Χώρας στο πρώτο 10μηνο παρουσιάζει “μείωση έναντι του στόχου κατά 1.321 εκατ. €”.   

Και εάν συνεκτιμήσετε το γεγονός ότι ψηφίζεται στον Π/Υ αύξηση των πλεονασμάτων μας (που φθάνει σε διπλασιασμό πλεονάσματος για το 2018) εν συγκρίσει με το προσχέδιο Π/Υ που είχαν καταθέσει στη Βουλή λίγο πριν, αντιλαμβάνεστε ότι το τοπίο είναι εξαιρετικά απογοητευτικό για το 2019, κατά την άποψή μου, για δύο λόγους.

 

Ο πρώτος γιατί:

- οι δημοσιονομικοί περιορισμοί,

- οι αλυσιτελείς διαδικασίες του ν.4412/16 περί δημοσίων συμβάσεων, που αναφέρθηκαν προηγουμένως,

- το αναμένομενο φρενάρισμα της ενταλματοποίησης δαπανών εξαιτίας αφενός μεν των διατάξεων του Κλεισθένη (αρ.204 ν.4555/2018) που μας κατήργησε από εκκαθαριστή δαπανών και εντολέα πληρωμών, αφετέρου της κατάργησης του προληπτικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου από 1/1/2019 (παρ.10 αρ.10 ν.4337/2015),

θα προκαλέσουν λιμνάζοντες πόρους στα ταμεία των Δήμων μέσα στο 2019.  Στην κρίσιμη δηλαδή περίοδο διεξαγωγής των εκλογών.

Ο δεύτερος διότι πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι στην περίοδο των εκλογών ορισμένες διαδικασίες, εξαιτίας των εκλογικών διατάξεων, φρενάρουν, δεν μπορούν να υλοποιηθούν.

Άρα λοιπόν, αυτός ο χρόνος προδιαγράφεται ως χρόνος τελείως “παγωμένος”.

 

 

ΑΛΥΤΑ ΤΑ ΜΕΙΖΟΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΑΛΛΑΓΕΣ ΥΠΕΣ

 

Έγιναν δύο αναφορές τροποποιήσεων του Κλεισθένη χθες από τον ΥΠΕΣ.

Η μία στις Προεδρίες των Κοινοτήτων, η δεύτερη στην αύξηση του ποσοστού υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων. Καλές εν συγκρίσει με όσα γράφουν μέσα στον Κλεισθένη, αλλά το μείζον πρόβλημα δεν λύνεται.

 

Και θα ήθελα να απαντήσω σε ορισμένους Συναδέλφους που αναρωτήθηκαν εάν η ΚΕΔΕ έθεσε τα ζητήματα στον Υπουργό: η απάντηση είναι ευθέως ΝΑΙ.

Όταν ανέλαβε ο ΥΠΕΣ, πήγαμε με σαφέστατο Υπόμνημα, που κατέγραφε τις απόψεις των Αιρετών, όπως διατυπώθηκαν στα Συνέδρια που κάναμε εδώ, σε αυτό το ξενοδοχείο και μόνοι μας και με την Ένωση Περιφερειών. Αυτά ακριβώς που εντοπίσατε, τα δώσαμε ως σημεία παρεμβάσεων, για τροποποίηση αυτού του εξαμβλώματος, του Κλεισθένη.

Η απάντηση ήταν ότι η απόφαση όσον αφορά τον εκλογικό σχεδιασμό είναι κυβερνητική, είναι ειλημμένη και δεν αλλάζει, “ελάτε να κουβεντιάσουμε οποιοδήποτε άλλο θέμα θέλετε”. Αυτή ήταν η κατηγορηματική απάντηση.

 

Υπάρχουν, λοιπόν, μέσα στο νόμο πολλές διατυπώσεις που εγείρουν ζητήματα. Αναφέρθηκαν. Για παράδειγμα:

- Ποιος από τους δύο πληθυσμούς θα ισχύσει;

O νόμος αναφέρει το μόνιμο πληθυσμό για τις Κοινότητες, τον de facto πληθυσμό για το Δημοτικό Συμβούλιο.

Αυτό λέει ο νόμος, βάζει ασκήσεις και στα Πρωτοδικεία και στον μηχανισμό που θα υλοποιήσει τις εκλογές, για να δείτε και την πρακτικότητά του, όχι μόνο το πολιτικό σκέλος.

Ακούγεται πως θα διορθωθεί. Μάλιστα, θα διορθωθεί.

Μα υπάρχουν Δήμοι που όταν εφαρμόσεις τον πραγματικό πληθυσμό, έχουν άλλη σύνθεση στο Δημοτικό Συμβούλιο σε σχέση με την εφαρμογή του μόνιμου. Παθαίνουν μετάπτωση, αλλάζει ο αριθμός.

Αυτοί οι Συνάδελφοι, αυτοί οι υποψήφιοι Δήμαρχοι, τα Δημοτικά Συμβούλια, έχουν αρχίσει να στήνουν Συνδυασμούς.

Πότε θα έρθει η ρύθμιση; Πότε θα γίνει η επανόρθωση; Ή θα παραμείνει το καθεστώς ως έχει; Ο Υπουργός δεν είπε ΤΙΠΟΤΑ για αυτό.

Υπάρχουν, όμως, πληροφορίες ότι έχουν ετοιμαστεί ρυθμίσεις από τον υπηρεσιακό μηχανισμό.

 

- Τι ισχύει για την επιπλέον ψήφο εκτός εκλογικής περιφέρειας κάθε υποψηφίου;

Ο Κλεισθένης είναι σαφής: δεν λαμβάνεται υπόψη. Μπορεί όμως να μη λαμβάνεται υπόψη; Προφανώς θα πρέπει να διορθωθεί. Αυτό αλλάζει τον πολιτικό σχεδιασμό.

 

- Η πρόβλεψη ζυγού αριθμού στα Συμβούλια Κοινοτήτων πάνω από 300 κατοίκους. Ρυθμίζεται με αυτό που ειπώθηκε χθες ;

 

- Tο μείζον θέμα Αντισυνταγματικότητας των Κοινοτήτων του Κλεισθένη. Αποτελούν τρίτο βαθμό Τ.Α. (ενώ το αρ.102 του Συντάγματος ορίζει μόνο δύο) γιατί ορίζονται ξεχωριστή κάλπη, με ξεχωριστά όργανα, που έχουν ξεχωριστές αρμοδιότητες.

 

Είναι δε αστεία η διάταξη ότι οι Κοινότητες του Κλεισθένη θα πάρουν και τους επενδυτικούς ΚΑΠ, για να φτιάχνουν τεχνικά προγράμματα.

Πρακτικά να βλέπουμε τα θέματα που θα απασχολήσουν τις Κοινότητες, τους περισσότερους περιφερειακούς Δήμους.

Ξέρετε πόσα είναι τα χρήματα; Από 1.200 έως 5.000 € το χρόνο.

Θα μαζευτούν οι νεοεκλεγέντες Σύμβουλοι στις Κοινότητες, ο λαός σε λαϊκές συνελεύσεις, θα γίνουν ενδεχομένως και τοπικά δημοψηφίσματα, για το πού θα πάνε αυτά τα πεντοχίλιαρα και τα 1.200 ευρώ.

Οι Υπηρεσίες των Δήμων είναι μάλιστα υποχρεωμένες, εκ της διαδικασίας που προβλέπει ο Κλεισθένης, να απαντήσουν εντός προθεσμίας σε όλα αυτά, εγγράφως, ποια αποδέχονται, ποια εντάσσουν, ποια δεν εντάσσουν, και όλες αυτές τις απρονοησίες.

 

 

ΣΤΟΧΟΣ: Η ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ Τ.Α.

 

Δεν είναι αυτό Δημοκρατία.

Αυτοί οι οποίοι ευαγγελίζονται τη σύνθεση των διαφορετικών απόψεων στην άσκηση της Δημοκρατίας και σε τοπικό και σε κεντρικό επίπεδο, έπρεπε οι ίδιοι πρώτα να δώσουν δείγματα γραφής στο Κοινοβούλιο και μετά να έρθουν να κουνάνε το δάχτυλο για συγκλίσεις στον Α’ Βαθμό.

Έχει αξία να μπορέσει να δει κανείς πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις στους Δήμους και τις Περιφέρειες. Κατά κανόνα είναι ομόφωνες. Γιατί υπάρχει η αίσθηση της ευθύνης.

Δείτε πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις στο κοινοβουλευτικό έργο. Και μάλιστα  για κρίσιμα θέματα, που έχουν μείζονα εθνική σημασία.

Ποια συνεργασία και ποια συνεννόηση;

Δεν ήταν αυτό το πρόκριμα.

Το ζήτημα ήταν να υπάρξει πλήρης αποπολιτικοποίηση της άσκησης της τοπικής δημοκρατίας, στη λογική “πρέπει να τελειώνουμε με τους ενοχλητικούς εκπροσώπους του Α’ και Β’ Βαθμού”.

 

 

ΟΙ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΕΙΣ, ΕΥΝΟΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Τ.Α. ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ & ΝΑ “ΕΚΒΙΑΣΕΙ” ΛΥΣΕΙΣ

 

Συνάδελφοι, έχουμε μια ευνοϊκή συγκυρία, την οποία, κατά την άποψή μου, θα πρέπει να την “εκμεταλλευτούμε” σε έπακρο βαθμό.

Μέσα στον επόμενο χρόνο, πηγαίνουμε για Βουλευτικές Εκλογές, για Ευρωεκλογές για Δημοτικές και για Περιφερειακές Εκλογές.

Είμαστε σε θέση την πολιτική ατζέντα να την καθορίσουμε εμείς και όχι τα κόμματα.

Είμαστε σε θέση ενόψει συνταγματικής αναθεώρησης να “εκβιάσουμε” συγκεκριμένες λύσεις, γιατί αυτό θα είναι το πολιτικό διακύβευμα και στις τέσσερις εκλογές απέναντι στο  λαό.  Να βγουν ευθέως και να πουν τι προτείνουν. Εάν θα θωρακίσουν την άσκηση της τοπικής εξουσίας με πολιτική δύναμη και θεσμικά αντίβαρα, αφήνοντας στην άκρη τον Κλεισθένη.

 

Και περνώ στο πώς θα μείνει ο Κλεισθένης στην άκρη, ακόμα και εάν δεν προηγηθούν οι Εθνικές Εκλογές των Δημοτικών:

Ποιο είναι το θέμα που ιδίως αναδείξαμε; Είναι το θέμα της κυβερνησιμότητας. Δεν μπορούν οι Δήμοι να κυβερνηθούν.

Μια επόμενη Κυβέρνηση, διατηρεί για το πολυτασικό Δημοτικό Συμβούλιο μόνο προγραμματικό ρόλο. Ενδεχομένως και κανονιστικό ρόλο για ορισμένα κρίσιμα θέματα. Μέχρι εκεί.

Όλο το εκτελεστικό έργο, μια επόμενη Κυβέρνηση, χωρίς κανένα συνταγματικό εμπόδιο, μπορεί να το μεταφέρει σε Επιτροπές, οι οποίες θα έχουν αντιστοίχιση πλειοψηφίας, όπως θα έχει προκύψει από τη λαϊκή ετυμηγορία, χωρίς στρεβλώσεις, χωρίς παραμορφωτικούς φακούς και πολιτικές συναλλαγές κάτω από το τραπέζι.

Έτσι τελειώνει αυτή η “καραμέλα” των δήθεν συνθέσεων και μπαίνουν στην άκρη οι εκβιαστικές μειοψηφίες, που στήνονται για να μπορέσουν να διεκδικήσουν θέσεις ευθύνης με ανταλλάγματα. Ανταλλάγματα όχι πολιτικά, αλλά καθαρά οικονομικά ή και άλλου τύπου.  

 

Μια επόμενη Kυβέρνηση μπορεί να διαλύσει τελείως όλες αυτές τις δημοσιονομικές αλχημείες και τις χειραγωγήσεις, ανοίγοντας διέξοδο για να μπορέσει με διαφάνεια, νομιμότητα και με γρήγορο τρόπο να υλοποιηθεί το Πρόγραμμα που θα έχει θέσει κάθε Παράταξη ενώπιον των εκλογέων και θα έχει επιβραβευτεί.

Μπορεί η κατάσταση γρήγορα να επανορθωθεί, δεδομένων όλων των αγκυλώσεων που έχουν ψηφιστεί;

Ναι, μπορεί. Μπορεί και θεωρώ ότι πρέπει άμεσα αυτά να διορθωθούν.

 

 

ΑΣΚΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΕ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ -

ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΑ ΤΑ ΞΟΡΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΝΤΟΡΕΣ ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ

 

Αντί, για παράδειγμα, ο Δήμος Ρόδου ή ο Δήμος Αγρινίου ή ο Δήμος Κορίνθου ή ο Δήμος Θέρμης να υποστηρίζει Δήμους που δεν έχουν τη δυνατότητα να ωριμάσουν έργα και μελέτες, δημόσιες συμβάσεις δηλαδή γενικώς, αυτό μπορεί να γίνει με την αγορά.

Με πιστοποιημένα γραφεία που θα έχουν τη δυνατότητα σε όλο το εύρος, από τη στιγμή που σχεδιάζεται ή που βγαίνει προκήρυξη διαγωνισμού, μέχρι τη δημοπρασία, να πάνε έτοιμες μελέτες προς δημοπράτηση στα Δημοτικά Συμβούλια.

Προσέξτε, δεν είναι αυτό ιδιωτικοποίηση.

 

Ακούω από ορισμένους Υπουργούς “ξόρκια” για ιδιωτικοποίηση.

Κραδαίνουν το “μπαμπούλα” της ιδιωτικοποίησης, εντελώς προσχηματικά.

Αυτοί οι οποίοι είναι οι μέντορες της εκχώρησης κλασικών δημοτικών αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες.

Θέλετε να ακούσετε;

- αρ.13 ν.4337/2015, με ΥΠΕΣ τον Π.Κουρουμπλή: δόθηκε η αρμοδιότητα της καθαριότητας σε ιδιώτες, ευθέως, με διάταξη νόμου.

- Και για να μην υπάρξει καμία παρανόηση ή καμιά ερμηνευτική εμπλοκή, και άλλος νόμος: αρ.218 ν.4389/2016, όπου έγινε επέκταση, έβαλαν και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport. Απαλλαγή και εδώ, μάλιστα όχι μόνο για την καθαριότητα.

- Νέα διάταξη: παρ.2 αρ.10 ν.4404/2016

- Και άλλη διάταξη: η παρ.5 αρ.79 του ν.4530/2018, που διεύρυνε ακόμα περισσότερο το πεδίο εφαρμογής του αρχικού άρθρου Κουρουμπλή.

- Πάλι διάταξη νόμου: παρ.3 αρ.2 ν.4574/2018.

 

Μπήκαν στις απαλλαγές όλοι οι παραχωρησιούχοι. Η αρμοδιότητα της καθαριότητας έφυγε από τους Δήμους, μαζί με τα χρήματα, και δόθηκε στους παραχωρησιούχους. Αυτό είναι ιδιωτικοποίηση.

 

Όχι η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει σε κάθε Δημοτικό Συμβούλιο ο νομοθέτης για να μπορεί να ασκεί δημόσιες πολιτικές.

Δηλαδή, με πολύ απλά λόγια, εάν το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να καθορίζει τα τέλη, ποιοι είναι υπόχρεοι να τα πληρώσουν, με ποιο τρόπο κλπ, εάν ασκεί τις πολιτικές από μόνο του, το ποιο τρόπο θα επιλέξει να το κάνει είναι δική του υπόθεση.  Βασική αρχή είναι η υλοποίηση των πράξεων:

- σε πρώτο χρόνο,

- με το ελάχιστο δυνατό κόστος και

- με εξασφαλισμένη ποιότητα.

Αυτό αποτελεί άσκηση δημόσιων πολιτικών και όχι ιδιωτικοποίηση.

 

 

ΔΕΝ ΑΝΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ

Οι ιδεοληψίες και οι κραυγές δεν μπορούν να αναιρέσουν τις ευθύνες αυτής της Κυβέρνησης για την υφιστάμενη κατάσταση που βιώνει η Τ.Α.

Γιατί;

Α)  Αρ.20 “νόμου Κατρούγκαλου” :

To πολιτικό προσωπικό της T.A. εξανδραποδίζεται.

 

Ο νόμος περί ασφαλιστικού 4387/2016, γνωστός ως “νόμος Κατρούγκαλου”, εισήγαγε, μεταξύ άλλων, το περίφημο άρθρο 20.

Αναζήτησα χθες και εντόπισα τις Εγκυκλίους που έχουν εκδώσει και τι ακριβώς έχουν ρυθμίσει για αυτή την περίφημη υπόθεση των συνταξιούχων.

Ο  νόμος είναι σαφής, ρητώς αφορά και εμάς τους Αιρετούς.

Δηλαδή εάν καταλαμβάνει κανείς θέση έμμισθης εντολής στους ΟΤΑ αναστέλλεται πλήρως η καταβολή της σύνταξης.

 

Επί αυτού έχει εκδοθεί νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εξέδωσαν όμως και σειρά Εγκυκλίων, άγνωστης ισχύος εν συγκρίσει με το “γράμμα” του αρ.20.

Εγκυκλίους από το Υπουργείο Εργασίας, όχι το ΥΠΕΣ, εκεί “δεν παίρνουν χαμπάρι” για το μείζον αυτό θέμα, ούτε ασχολούνται.

Αναφέρουν σειρά παραμέτρων, όπως:

- ότι εάν η συνταξιοδότηση και η ανάληψη δραστηριότητας, εν προκειμένω της έμμισθης θέσης, έχει συμβεί πριν τις 13/5/16 (ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου), ισχύει το παλιό καθεστώς,

- ότι εάν υπάρξει επιμήκυνση αυτής της σχέσης με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς να υπάρξει διακοπή, χωρίς “χρονικό κενό”, εξακολουθεί το παλιό καθεστώς.

Πρακτικά τι σημαίνει αυτό;

- Ένας Δήμαρχος που ήταν συνταξιούχος και είχε αναλάβει πριν τις 13/5/16, μπορεί, επανεκλεγόμενος στη νέα θητεία, να συνεχίσει να έχει το προηγούμενο καθεστώς.

- Οι Αντιδήμαρχοι, οι Πρόεδροι κλπ εφόσον υπάρχει χρονικό κενό εμπίπτουν στο αρ.20 και στην εξής (όπως αναφέρει και η Εγκύκλιος) διαδικασία: έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν τις αποδοχές της θέσης ευθύνης ή, εντός δέκα ημερών, να αποποιηθούν αυτής, αλλιώς αναστέλλεται η σύνταξη πλήρως. 

- Εάν μάλιστα δεν υποβάλλουν την προβλεπόμενη δήλωση στο φορέα ασφάλισης, υφίστανται καταλογισμό με τόκο υπερημερίας 4,56% κατ’ έτος.

Αυτό είναι το γενικό πλαίσιο εφαρμογής του αρ.20 βάσει των Εγκυκλίων.

 

Από την πρώτη στιγμή, το 2016, μέχρι σήμερα, έχουμε επανειλημμένως σε δημόσιες παρεμβάσεις μας υπογραμμίσει - με κίνδυνο να γίνομαι κουραστικός από τις επαναλήψεις - πως το αρ.20 οδηγεί σε αποκλεισμό από τη συμμετοχή στην τοπική δημοκρατία.

Σε αποκλεισμό εξεύρεσης υποψηφιοτήτων, ιδίως στους νησιωτικούς Δήμους, στους ορεινούς Δήμους, στους μικρούς Δήμους της υπαίθρου χώρας.

Δηλαδή το πολιτικό ανθρώπινο δυναμικό της Τ.Α. εξανδραποδίζεται.

Και αυτό πρέπει να το δει κανείς σε συνδυασμό, όχι με την αύξηση του 1/3 που έγινε 40% όσον αφορά τα δύο φύλα, αλλά με την επιβολή αυτού του ποσοστού στο αριθμό των υποψηφιοτήτων (αντί στον αριθμό των εκλεγομένων), επιβολή που σημαίνει στην πράξη διπλασιασμό του ποσοστού, που οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις.

 

Β) Αρ.22 ν.4488/2017:

Μείωση αποδοχών των αυτοαπασχολούμενων Αιρετών

Σταμάτησαν στο νόμο Κατρούγκαλού; Όχι.

Ψήφισαν το Σεπτέμβριο του 2017 το αρ.22 του ν.4488/2017, με αναδρομική ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2017. 

Βάσει αυτού, όσοι είναι αυτοαπασχολούμενοι Αιρετοί, θα πρέπει να ξαναπληρώνουν ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές εισφορές. Ανεξαρτήτως εάν πληρώνουν ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Θα πρέπει να ξαναπληρώνουν, και ως Δήμαρχοι και ως Αντιδήμαρχοι.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Μια επιπλέον μείωση των αποδοχών, οι οποίες πλέον προσεγγίζουν εξευτελιστικά επίπεδα ντροπής.

Τι σημαίνει όμως αυτό; Ότι θα πληρώνουμε επιπλέον λεφτά, μειώνεται ο μισθός. Και επειδή υπήρχε δυνατότητα να τα διεκδικήσει κάποιος ως οιονεί επιπλέον φορολογική επιβάρυνση στη δημοτική αντιμισθία, προέβλεψαν την απόδοση ενός επιπλέον ποσοστού στην κύρια σύνταξη, το οποίο θα είναι 0,075% κάθε μήνα, δηλαδή στο 500άρικο που θα κρατάνε θα δίνουν 37,5 € ...

 

Γ) Αλλοπρόσαλλες νομοθετικές επεμβάσεις στους Δήμους

Ο περιορισμός του ρόλου μας, γενικότερα δε οι αλλοπρόσαλλες, δυσμενείς παρεμβάσεις στους αυτοδιοικητικούς θεσμούς δεν έχουν τελειωμό, έχει χαθεί το μέτρημα.

Θα αναφέρω, ενδεικτικά μόνο, εξαιτίας του περιορισμένου χρόνου, ορισμένες:

 

- Το πεδίο των δημοσίων συμβάσεων, με το “νόμο Σπίρτζη” (ν.4412/2016)

- Τα δημοσιονομικά, μίλησα και ανωτέρω για τα χρηματικά εντάλματα (αρ.204 Κλεισθένη), την κατάργηση του προληπτικού ελέγχου, κ.ο.κ.

- Η αφαίρεση των προνοιακών επιδομάτων (αρχικά πιλοτικά με το αρ.215 του ν.4512/2018 και εν συνεχεία πλήρως με το ν.4520/2018)

- Η αφαίρεση των αρμοδιοτήτων για τις βοσκήσιμες γαίες και τα τέλη βοσκής (αρ.6 ν.4351/2015)

- Η αφαίρεση (αρ.2 υποπαρ.Δ.12 ν.4336/2015), μετά κατάργηση (αρ.57 ν.4389/2016), του φόρου ζύθου

- Η αφαίρεση των ΤΟΕΒ και αρμοδιοτήτων εγγειοβελτιωτικών έργων (αρ.46 ν.4456/2017)

- Η υπονόμευση του ρόλου των Δήμων στην ίδρυση και λειτουργία Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (ν.4442/2016)

- Η αφαίρεση δικαιωμάτων επί συγκεκριμένων, προς το παρόν, παραλιών προς το Υπουργείο Οικονομικών

- Η μεταφορά σε εμάς αρμοδιοτήτων κάλυψης των αναγκών των δομών υγείας, εφόσον μας ζητηθεί, χωρίς κανένα πόρο (αρ.88 ν.4368/2016)

- Η μεταφορά σε εμάς του παράλληλου και κάθετου οδικού δικτύου εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών, καθώς και χώρων πέραν αυτού, χωρίς κανένα πόρο (παρ.3 αρ.79 ν.4530/2018). Ίσως δεν το έχετε αντιληφθεί, αλλά έχετε πάρει, εσείς στους αστικούς Δήμους που διέρχονταν οι γραμμές του ΟΣΕ, όλο το οδικό δίκτυο δίπλα τους, χωρίς να έχετε πάρει λεφτά.

- Ο νόμος περί “δομημένου περιβάλλοντος” (ν.4495/2017), με το ανακάτεμα αρμοδιοτήτων στους ΟΤΑ και τις ενστάσεις αντισυνταγματικότητας που είχε εγείρει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής,

- Οι διατάξεις για το υπαίθριο εμπόριο (ν.4497/2017) που το έχουν κάνει “αλαλούμ”, με μεταφορά στην Περιφέρεια επιμέρους αρμοδιοτήτων περί λαϊκών αγορών

- Οι, ερήμην των ΟΤΑ, ρυθμίσεις για τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας (αρ.352 ν.4512/2018).

 

Να μην το συνεχίσω, είναι μακρά η λίστα δυσμενών επεμβάσεων στην Αυτοδιοίκηση, αλλά και παραλείψεων και αδρανειών.

Αυτό είναι που μεσολάβησε τα τελευταία χρόνια.

Και ο ΥΠΕΣ θυμήθηκε χθες να μας πει  ότι στο Σύνταγμα πρέπει να βάλουμε διατάξεις που θα μας δώσουν πάλι ανάσες...

Συνάδελφοι, δεν θα μπω τώρα στο θέμα της Συνταγματικής Αναθεώρησης, γιατί η ΚΕΔΕ έχει αποφασίσει ότι θα γίνει εξειδικευμένη Ημερίδα αποκλειστικά για το συγκεκριμένο θέμα.

 

 

ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ & ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ

 

Πιστεύω πως το κεντρικό σύνθημα του Συνεδρίου “Η Ελλάδα ψηλά, με την  Αυτοδιοίκηση μπροστά” έχει δύο αναγνώσεις.

1) Mία με τη σημερινή πολιτική κατάσταση: 

Θεωρώ ότι την Ελλάδα την έχουμε ψηλά, λίγο ψηλότερα από εμάς, αλλά εμείς πηγαίνουμε μπροστά κουβαλώντας το σαρκίο.

Είμαστε, δηλαδή, σε “εξόδιο ακολουθία” του θεσμού.

 

2) Υπάρχει όμως και η άλλη ανάγνωση, που πραγματικά μπορεί να δώσει νότα αισιοδοξίας, με αλλαγή αυτής της Κυβέρνησης.  Το είπα στη Χαλκιδική και κάποιοι απόρησαν. Δυστυχώς, όμως,  εκ των πραγμάτων επιβεβαιώνομαι.

Διατηρώντας το δικαίωμα να εκφράζω πολιτικό λόγο ως σκεπτόμενος Έλληνας πολίτης,  διατηρώντας το δικαίωμα να εκφράζω δημόσια τη γνώμη μου όπως κάνουν όλα τα στελέχη του πολιτικού συστήματος,

ΕΠΙΘΥΜΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΨΗΛΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΈΣΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΡΟΣΤΑ.

 

Είμαι απόλυτα πεισμένος ότι σε αυτές τις εκλογές θα γίνουν επιλογές από το λαό, που δεν θα δώσουν απλώς μια πολυπόθητη νότα αισιοδοξίας, αλλά θα αλλάξουν τελείως το πολιτικό περιβάλλον, που κρατάει τη Χώρα καθηλωμένη, για να πάμε σε μια ΑΛΛΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ γρήγορων ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ επιδόσεων και συμμετοχικής ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ.