Σαβ, 20 Απρ 2024
Αρχική  > Δήμοι

“Αυτοδιοικητικό Κίνημα”: « Οι προϋποθέσεις δημιουργίας ενός νέου θεσμικού οικοδομήματος στην T.A., μιας ρηξικέλευθης “επαναστατικής” αλλαγής »

18/4/2018

«  Αρχίσαμε και μπαίνουμε σιγά σιγά στην ουσία των πραγμάτων, παρά το ότι προηγήθηκαν “κοκορομαχίες”, άγονες προσωπικές αντιπαραθέσεις, πράγματα που δεν συνεισφέρουν τίποτα στο διάλογο.

 

Η Χώρα αυτή τη στιγμή χρειάζεται μια αναβάθμιση στο πολιτικό - διοικητικό της σύστημα.  Οι πάντες αντιλαμβάνονται και ομολογούν ότι το Κράτος, αυτό που ενισχύεται με το ΝΕΟ-ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟ που η Κυβέρνηση σε διαδοχικά νομοθετήματα χτίζει σιγά σιγά, πρέπει ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ.

Αυτή η αντικατάσταση οφείλει να συμβεί δίνοντας τη δυνατότητα στις ενδογενείς δυνάμεις - της πολιτικής, της παραγωγής, του πολιτισμού, της εργασίας - να εισέλθουν στην παραγωγή πολιτικής και στη συνδιαμόρφωση των θεμάτων που έχουν σχέση με τη ζωή όλων μας, όχι με κάποιον άλλο πλανήτη.

 

 

Δεν θα μπω εκτενώς στη συζήτηση για το εκλογικό σύστημα. 

Θέλω να πω όμως, ότι ένα εκλογικό σύστημα πρέπει να εξυπηρετεί ορισμένους ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΣΚΟΠΟΥΣ :

-      πρώτον, πρέπει να απεικονίζει τη λαϊκή ετυμηγορία,

-      να επιβραβεύει υποστατές πολιτικές δυνάμεις και όχι περιστασιακές συμμαχίες που πιθανώς να έχουν συμφέροντα αλλότρια της πολιτικής επιστήμης, οικονομικά ή ο,τιδήποτε άλλο,

-      να δίνει τη δυνατότητα της κυβερνησιμότητας, της λειτουργικής αποτελεσματικότητας των θεσμών.  Να μην υπάρχει μια σισύφεια και αλυσιτελής διαδικασία διαλόγου που δεν οδηγεί πουθενά. 

 

Και δεν έχει καμία σχέση αυτό με ζήτημα αρχής.  Γιατί ακόμα και οι “εικονολάτρες” και οι “εικονοκλάστες” απέναντι στην απλή αναλογική, την έχουν “πατήσει” και οι δύο. 

Ξέρετε ότι το σύστημα εκλογής του οργάνου μας είναι η απλή αναλογική

Το λέω σε εσάς που είστε από ζήτημα αρχής εναντίον της απλής αναλογικής. 

 

Το θέμα λοιπόν δεν είναι αυτό.  Είναι ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ενός εκλογικού συστήματος.

 

Η βασικότερη αντινομία που προκύπτει από αυτό που έχει δηλώσει ο Υπουργός (και θα σας πω γιατί ο Υπουργός δεν δίνει ν/σ, είμαι απόλυτα πεισμένος για αυτό, αλλά την εκτίμησή μου θα σας την πω αμέσως μετά), οι συνέπειες αυτού που φημολογείται ως εκλογικό σύστημα, είναι ότι, ενώ πηγαίνεις στην εκλογή ενός συλλογικού οργάνου (του Δημοτικού Συμβουλίου και των άλλων της ενδοδημοτικής αποκέντρωσης) με απλή αναλογική, οδηγείς σε 2η εκλογή το θεσμό του Δημάρχου, άρα του δίνεις μια ισχυρότατη πολιτική νομιμοποίηση.

Υποθέτω ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων αυτό θα συμβεί μετά από προγραμματικές συγκλίσεις μεταξύ των δύο Κυριακών, καθώς δεν είμαι θιασώτης όσων λένε ότι θα γίνουν άνομες συμμαχίες και συμφωνίες, προφανώς θα γίνουν και αυτά, αλλά κρατάω την καλή των περιπτώσεων: τις προγραμματικές συγκλίσεις.

Εκλέγεις έναν πολιτικό θεσμό τον οποίο έχεις ΗΔΗ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΕΙ με το σύστημα που τον εκλέγεις για να μην μπορεί να κάνει τίποτα. 

Ποια λογική έχει αυτό στην άσκηση της τοπικής δημοκρατίας και στη λογική της αναλογικής αντιπροσώπευσης ;  Καμία απολύτως.  Eκεί λοιπόν πάσχει. 

 

Προφανώς μπορούν να υπάρξουν βελτιώσεις στο σύστημα εκλογής του “Καλλικράτη”. 

Θα σας θυμίσω ότι κάναμε και κάποιες εκλογές στην Τ.Α. με το 42%, το οποίο μετά άλλαξε – και ορθώς άλλαξε - με τον “Καλλικράτη”. 

Επιδέχονται βελτιώσεις οι διαδικασίες εκλογής που προβλέπει ο “Καλλικράτης” ; Άπειρες.  Αλλά αυτές δεν έχουν σχέση με ζητήματα αρχής περί της εκλογής. 

 

Και κάνω εδώ μία ΠΡΟΤΑΣΗ, εάν η κυβερνητική πρόθεση είναι ειλικρινά τέτοια που θέλει να οδηγήσει τη Χώρα σε μια νέα τροχιά, με ισχυροποιημένη την Αποκέντρωση και τους θεσμούς της αποκεντρωμένης δημοκρατίας :

ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΔΙΑΛΟΓΟ ΤΩΡΑ, χωρίς άγχος και πιέσεις χρονικές και ο,τιδήποτε άλλο, αλλά αυτό που θα ψηφιστεί να ισχύσει ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΘΕΠΟΜΕΝΗ δημοτική περίοδο.

Εάν δεν υπάρχουν σκοπιμότητες.  Υπάρχουν όμως σκοπιμότητες και έχουν αναλυθεί.

Γι’ αυτό η κεντρική πολιτική σκηνή, με το άγχος και την αγωνία της πολιτικής επιβίωσης στη φάση της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΡΟΜΗΣ οδηγεί το θεσμό σε ΕΤΕΡΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ.

 

Ετεροπροσδιορισμό που έχει ήδη ξεκινήσει, δεν είναι μόνο το εκλογικό σύστημα, δεν είναι μόνο το ν/σ που έχει ανακοινώσει το Υπουργείο Εσωτερικών.  Μην πέφτουμε στην παγίδα.  Θα σας αναφέρω ορισμένα βασικά θέματα.

 

Η ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ που έχει επιβληθεί στη θητεία μας τα τελευταία 3 χρόνια, μας ΕΧΕΙ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΡΑΞΙΑ.  Είμαστε ήδη υπονομευμένοι στη λειτουργία μας. 

Είμαστε ήδη τα πρώτα θύματα μιας συγκεκριμένης πολιτικής ΕΠΙΛΟΓΗΣ, που λέει ότι πρέπει να ανα-συστήσουμε το συγκεντρωτισμό, με το ΝΕΟ-ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟ, διαμορφώνοντας ένα νέο μοντέλο κρατικής οργάνωσης όπου τα πάντα θα οδηγούνται και θα καθοδηγούνται ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ.

Ένα σύστημα οιονεί δημοκρατικού συγκεντρωτισμού, που βίωσαν οι εμπνευστές του όταν ήταν σε άλλους πολιτικούς και κομματικούς χώρους.  Αυτό είναι το πρόβλημα.

 

 

Γιατί δεν δίνει ο Σκουρλέτης τώρα το ν/σ στη δημοσιότητα ; 

Γιατί ξέρει ότι θα εισπράξει ΕΝΑ ΚΑΘΟΛΙΚΟ & ΑΜΕΣΟ “ΟΧΙ”. 

“Γραδάρει” λοιπόν αντιδράσεις.  Προφανώς και στο δικό τους χώρο έχουν αντιδράσεις. 

Είναι τυχαίο ότι χθες ο Γενικός Γραμματέας του Υπ.Εσ., ο Κ. Πουλάκης, άνοιξε θέμα χωροταξικό ;  Όταν ο ίδιος ο Υπουργός με κάθε ευκαιρία διαβεβαίωνε τους πάντες,  και η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός, ότι το θέμα αυτό δεν ανοίγει, είναι δηλαδή γραμμή “καθοσιώσεως” για την Κυβέρνηση.  Γιατί άνοιξε ;

Γιατί ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΟ σ’ αυτό το ΑΝΟΣΙΟΥΡΓΗΜΑ το οποίο θέλουν να περάσουν στη Βουλή.

Δεν το έχουν το ακροατήριο αυτή τη στιγμή.

 

Η περίφημη ενδοδημοτική αποκέντρωση, χαϊδεύει τα αυτιά όσων αναπολούν τις παλιές Κοινότητες ή τους παλιούς Καποδιστριακούς Δήμους.  Τη λογική δηλαδή του διαίρει και βασίλευε.

Όσους είναι νοσταλγοί συστημάτων της “δικτατορίας” των μειοψηφιών, κάθε λογής μειοψηφιών, όχι μόνο των πολιτικών στην καλύτερη των περιπτώσεων.

 

Εκλογικό σύστημα τίθεται σε επόμενη συζήτηση, όταν έχεις αποκρυσταλλώσει την αρχιτεκτονική του μοντέλου που θέλεις να εξυπηρετείς, από επιστημονική και από καθαρή ανιδιοτελή πολιτική άποψη. 

 

Αυτό δεν υπάρχει, συνεπώς αυτό το μόρφωμα ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ. 

 

Είναι μάλιστα τόσο άτεχνα φτιαγμένο, τέτοιο “προχειρογράφημα”, που ακόμα και στο όνομα “την έχουν πατήσει” !

 

Το “Πρόγραμμα Κλεισθένης” το έχω ΕΓΩ Ο ΙΔΙΟΣ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ.  Θα δώσω στα Πρακτικά τις προγραμματικές συμβάσεις, όταν έγινε η 1η μεγάλη μεταρρύθμιση στο Γ’ Κ.Π.Σ., ήμουν Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος στην Ε.Ε.Τ.Α.Α., συνυπογράφει ο τότε Υπουργός, ο κ.Παπαδόπουλος, και ο τότε Πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε., ο κ. Δ. Αβραμόπουλος. 

Ήταν Πρόγραμμα ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ, το οποίο προέβλεπε εκπαιδεύσεις στελεχών, προγράμματα δημοσιότητας, προγράμματα εξοπλισμού σε όλους τους Δήμους, ενίσχυσης της υλικοτεχνικής υποδομής, στελέχωσης των νέων αυτοδιοικητικών δομών με επιστήμονες κάθε είδους, προγράμματα συνοδευτικά και μέτρα πολιτικής του θεσμικού οικοδομήματος που Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΙΧΕ ΤΟΤΕ “ΕΠΙΒΑΛΕΙ” χωρίς να έχει πάρει στα χέρια της κανένα σχέδιο νόμου.  Συζήτησε, αντάλλαξε απόψεις και κατέληξε ότι η Χώρα πρέπει να πορευτεί μέσα στην ενωμένη ευρωπαϊκή οικογένεια, προσαρμόζοντας το διοικητικό της μοντέλο με τα αντίστοιχα των άλλων προοδευμένων ευρωπαϊκών κρατών.  Δηλαδή με Αποκέντρωση, με βάση την αρχή της εγγύτητας και της επικουρικότητας. 

Δεν μπήκε στο Σύνταγμα αυτή η αρχή, δυστυχώς, δώσαμε μάχη για να τη βάλουμε στο Συνέδριο του Ηρακλείου αλλά δεν μπήκε, κακώς. 

 

 

Θα περάσω επιγραμματικά σε ορισμένες παρεμβάσεις αρμοδιοτήτων, παρουσιάζοντας τη δική μας οπτική, του “Αυτοδιοικητικού Κινήματος” για το ποιες πρέπει να είναι ΟΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ Τ.Α.

 

Κατ’ αρχάς, Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ, η Δημοσιονομική Αποκέντρωση.

Αλλιώς δεν μπορεί να έχεις πρωτογενή λαϊκή εξουσία με δυνατότητα άντλησης τοπικών δημοσίων εσόδων και να αποκτήσεις σχέσεις εμπιστοσύνης με το φορολογούμενο και σωστότερη αξιοποίηση της φορολογητέας ύλης. Με αυτήν έχεις τον άμεσο έλεγχο.

 

Το 2ο που πρέπει να γίνει είναι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου της κοινωνικής και οικονομικής ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ της περιουσίας

Δεν κάνω αναφορές ιεραρχώντας αυτά που σας λέω, αλλά αναφέρω τι θα έπρεπε να αγγίζει ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο μεταβάλλει το υφιστάμενο καθεστώς του “Καλλικράτη”.

 

Συμφωνώ απόλυτα ότι θα έπρεπε να είχε γίνει μια αποτίμηση του Καλλικράτη, νομίζω όμως ότι με την ΕΜΠΕΙΡΙΑ που κουβαλάμε όλοι μας, ακόμη και οι για 1η  φορά εκλεγμένοι Συνάδελφοι, έχουν εμπειρία του τι ακριβώς πρέπει να αλλάξει. 

 

Μην κάνουμε το λάθος να θεωρούμε ότι φταίει ο “Καλλικράτης” και όχι οι μνημονιακές διατάξεις που παρεισέφρησαν ή άλλες διατάξεις που θέσπισαν επικαλούμενοι τα Μνημόνια χωρίς να είναι ούτε απαιτήσεις της Τρόικας ούτε προαπαιτούμενα. 

-      Φταίει ο “Καλλικράτης” που μειώθηκαν οι αποζημιώσεις των Αιρετών “στα τάρταρα” ;

-      Φταίει ο “Καλλικράτης” για την αθλιότητα της διάταξης περί συνταξιούχων Αιρετών, που ΑΠΟΔΟΜΗΣΕ στην ουσία τη συνοχή των Δημοτικών Συμβουλίων σε όλη την ύπαιθρο Χώρα ;

-      Φταίει ο “Καλλικράτης” που άλλαξε 300 φορές ο 4412/2016 και δεν μπορούμε τώρα να δημοπρατήσουμε ένα έργο ;  Όταν μάλιστα είχαμε υποσχέσεις από τις συναντήσεις με τον αρμόδιο Υπουργό, αλλά και οι κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότησή του είναι ακόμη χειρότερες από τις διατάξεις του ;

Αυτές οι ανοησίες, αυτή η σχιζοφρένεια, έχουν σχέση με τον Καλλικράτη ;  ΌΧΙ. 

Έχει σχέση όμως με την ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ της Χώρας. 

Γιατί όταν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο Α’ 3μηνο του 2018 εμφανίζει 356 εκατ. απόκλιση, αναπορρόφητα δηλαδή χρήματα από το Π.Δ.Ε., δεν σας μιλάω για τα υπόλοιπα, αυτά είναι δικά μας χρήματα.  Και λείπουν από την οικονομία, δημιουργώντας το ΣΠΙΡΑΛ ΤΗΣ ΥΦΕΣΗΣ.

Έτσι η Χώρα μονίμως θα είναι καθηλωμένη εκεί.  Αλλά θα φτιάξουμε ενδεχομένως το μαξιλαράκι των 19 δις για να πανηγυρίσουμε το καλοκαίρι ότι βγήκαμε στις αγορές και θα μοιράζουμε στο εκλογικό μας ακροατήριο τα “επιδοματάκια”, ας τους έχουμε πάρει τα σπίτια.  Ναι, “λαϊκίζω”… Είναι η ρητορική την οποία ακολουθεί η Κυβέρνηση, που είναι όμως πλήρως ανακόλουθη με τις ανάγκες της εποχής και της Χώρας. 

 

 

3η κατεύθυνση, η ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ στη διαχείριση και κανόνες από τους Ο.Τ.Α. για τους διαθέσιμους πόρους.  Εγώ, σας μιλώ ειλικρινά, ενοχλούμαι με τη συνεχή αναφορά “να κάνουμε θεσμούς εποπτείας”, “η διαφθορά” κ.ο.κ. 

Συνάδελφοι, όλοι να ήμασταν απατεώνες, διαχειριζόμαστε ΜΟΝΟ το 2% του ΑΕΠ ! Γιατί αυτό το “focus” όσον αφορά τις Εκθέσεις των εποπτικών μηχανισμών ; 

Γιατί μόνο εμείς έχουμε ΑΔΙΑΤΑΡΑΚΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ σαν θεσμός, δεν μιλάω σαν φυσικά πολιτικά πρόσωπα. 

Το είπε προηγουμένως και ο Γιώργος Καμίνης: ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΖΩΝΤΑΝΗ στην περίοδο της κρίσης και την κρατάμε ακόμη.

 

 

Ένα 4ο επιπλέον σημείο, εξαιρετικά σημαντικό: ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΩΝ & ΧΡΟΝΟΒΟΡΩΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ. 

Κρίσιμο θέμα, το βασικότερο, μιλάει κανείς για αυτό ;

ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΕΓΚΡΙΣΗΣ όσον αφορά τη συμφωνία στην υλοποίηση των συμβάσεων που ο κάθε Δήμος και Περιφέρεια υλοποιεί. 

Τι σημαίνει αυτό :

Αντί να τρέχουμε “σαν τους τρελούς” σε κάθε κρατική Yπηρεσία που πρέπει να αδειοδοτήσει μια υπόθεση δική μας, 20 μέρες θα έχουν διαθέσιμο χρόνο να μας απαντήσουν αν συμφωνούν ή αν διαφωνούν, τι θα έπρεπε να γίνει.  Δεν θα τρέχουμε εμείς, αυτοί θα ενεργούν, έτσι λειτουργεί το σωστό Κράτος. 

Για να μην σας πω ότι στο κομμάτι των ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ οι περισσότερες θα πρέπει να ανήκουν στον Α’ βαθμό ως αρμοδιότητες.

 

Δεν έχει δίκιο εδώ ο Υπουργός που λέει ότι υπάρχει πρόβλημα συνταγματικότητας όσον αφορά των εκχώρηση αρμοδιοτήτων. 

Όχι, υπάρχει ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ, δεν τους ενδιαφέρει κιόλας, καθώς το θέμα τους δεν είναι αυτό, είναι τα υπόλοιπα που αναφέρουμε.

 

ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ ΑΝΕΜΠΟΔΙΣΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ & ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ.

 

ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ.

Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι η επόμενη περίοδος στον τοπικό, τον περιφερειακό και γενικότερα το δημόσιο χώρο δεν θα έχει διαθέσιμους πόρους για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες συντήρησης ή ανάπτυξης των τοπικών υποδομών. 

Τα δε επόμενα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης δεν θα είναι διοχετευμένα σε αυτού του είδους τις επιλογές.

Η μόνη δυνατότητα που έχουμε είναι να κάνουμε συνέργειες με τους ιδιώτες.

Και το λέω και όσους θεωρούν ότι έχουν πρόβλημα αρχής στη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.

Σε ΒΑΣΕΙΣ όμως ΥΓΙΟΥΣ συνεργασίας, δηλαδή η κάθε περιοχή που διαθέτει το δικό της ΦΥΣΙΚΟ ΠΟΡΟ θα πρέπει να έχει ένα ΛΟΓΙΚΟ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΜΑ, που δεν θα γονατίζει την επιχειρηματική δράση, αλλά θα ανταποδίδει στον τοπικό πληθυσμό έσοδα για να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες που σας ανέφερα ήδη.

Υπάρχουν εξειδικεύσεις δηλαδή σε αυτό το κομμάτι.

 

Συνεχίζω στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ και ΠΡΟΝΟΙΑ. 

Και εδώ υπάρχει ζήτημα, τι να πρωτοαναφέρω, π.χ. τις αρμοδιότητες για το ΤΕΒΑ που τις πήραν και πήγαν στις Περιφέρειες ;  Τι δουλειά έχουν οι Περιφέρειες να μοιράζουν τρόφιμα, έχουν καμία δυνατότητα ;  Εμείς πρέπει να είμαστε.

 

Περαιτέρω, η ενότητα ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ :

Γιατί δεν μπορεί η Αυτοδιοίκηση, όπως σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, να έχει λόγο στην εκπαίδευση ;

Δεν αναφέρομαι στα προγράμματα εκπαίδευσης, μιλώ περισσότερο για το προσωπικό και για την υλικοτεχνική υποδομή.

Να δίνουμε δηλαδή στα παιδιά μας εκείνα τα εφόδια, εκείνο τον εξοπλισμό, εκείνες τις ευκαιρίες που να έχουν ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ λειτουργίας μέσα στη μαθησιακή τους διαδικασία, όπως έχουν και τα υπόλοιπα παιδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί πρέπει το Υπουργείο “σώνει και καλά” να υποχρεώσει όλους τους Δήμους να στείλουν τα παιδιά από την ηλικία των 4 ετών στα ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ, κλείνοντας στην ουσία με αυτόν τον τρόπο παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς πρωτίστως στην ύπαιθρο χώρα, ενδεχομένως και σε αστικά κέντρα.

Και προσέξτε, καταργείται και η σίτιση για τα παιδιά, μεταφέρεται στην οικογένεια, ανατρέπεται ο οικογενειακός προγραμματισμός

Έχει σχέση με την παραγωγή και με τη διαδικασία της εργασίας η συμμετοχή του νηπίου στον παιδικό σταθμό ή στο νηπιαγωγείο. 

Μα το Υπουργείο δεν τα γνωρίζει αυτά ; Τα ξέρει. Δεν τους νοιάζει όμως.

Ενδιαφέρονταν απλώς να υλοποιήσουν την προεκλογική τους δέσμευση στο συνδικάτο των δασκάλων και των νηπιαγωγών, « ψηφίστε μας, σας ικανοποιήσαμε το αίτημα, ας γίνει “στάχτη και μπούρμπερη” το κομμάτι της οικογένειας, τα νήπια, ο Δήμος, οι δομές ».  Δυστυχώς έτσι ασκείται η πολιτική στη Χώρα μας.

 

Αν συνεχίσω, θα σας φάω όλη τη μέρα…

 

 

Θέλω να κλείσω λέγοντας ότι πρέπει να φύγουμε με έναν ΟΔΙΚΟ ΧΑΡΤΗ

Δεν ήρθαμε για ψυχολογική εκτόνωση, να τα πούμε, να αποφορτιστούμε και να φύγουμε.  Όχι, πρέπει να φύγουμε με έναν οδικό χάρτη.

 

Νομίζω όταν δοθεί το ν/σ στη δημοσιότητα, που θα δοθεί τώρα εκ των πραγμάτων, δεν μπορεί να το κρατήσει άλλο, δεν γίνεται, θα το δώσει. 

Είχε σκοπό να το πάει στη Βουλή και να το αναρτήσει μόνο για 3 βδομάδες.  Δεν θα το κάνει. Θα το δώσει και για διάλογο, τουλάχιστον για δύο μήνες.  Έχει πρόβλημα και εσωτερικό.

Δεν μπορείς να σταθείς, όταν ευαγγελίζεσαι τη δημοκρατία και το διάλογο, να πας με διαδικασίες fast track και να ψηφίζεις ν/σ που αλλάζουν συνολικά το πολιτικο-διοικητικό μοντέλο της Αυτοδιοίκησης

Και να έχεις απέναντί σου τη συντριπτική πλειοψηφία των Αιρετών κάθε πολιτικού χώρου

Δεν μπορείς να το κάνεις, θα υπάρξει διάλογος.

 

Όταν λοιπόν δοθεί, θα κάνουμε ΣΥΝΕΔΡΙΟ, όχι έκτακτο Διοικητικό  Συμβούλιο.

Θα πρέπει να ξαναμαζευτούμε, ενδεχομένως με κάποια εισήγηση που θα θέτει τα θέματα σε μια σειρά.

 

Επιπροσθέτως, εκτιμώ ότι πρέπει να κάνουμε ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ.

Τα κόμματα πρέπει όλα να πάρουν θέση, τα κόμματα βεβαίως που ασπάζονται τη δημοκρατική νομιμότητα.

Να πάρουν θέση ευθαρσώς, να πουν τι πρέπει να γίνει για την ενίσχυση της Αποκέντρωσης, ενδεχομένως προσθέτοντας και καλύτερες ιδέες από εμάς.

Αλλά ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ να συμμετάσχει σε αυτό.

 

Επαναλαμβάνω ότι οι ρυθμίσεις θα πρέπει να πάνε ΣΕ ΒΑΘΟΣ, δεν θα πρέπει να είναι μόνο διευθετικές.

Θα πρέπει να έχουν ΤΟ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, της ΡΗΞΗΣ με καθεστηκυίες καταστάσεις, νοοτροπίες, συμπεριφορές, πολιτικούς συσχετισμούς, για το πω απλά, πιστεύοντας ο καθένας από εμάς ότι παλεύει ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ που δεν θα καθόμαστε στην καρέκλα που είμαστε σήμερα, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ. 

 

Άρα λοιπόν πηγαίνουμε ΣΕ ΜΙΑ ΡΗΞΙΚΕΛΕΥΘΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ.

Υπάρχουν κείμενα – σκέψεις – απόψεις για αυτό σε πολύ μεγάλο βαθμό ωριμότητας.

 

 

Το ν/σ θα πάει κάποια στιγμή στη Βουλή αφού ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος.

Επιμένω ότι θα πρέπει να υπάρξει μια δέσμευση για εφαρμογή ΣΤΗ ΜΕΘΕΠΟΜΕΝΗ δημοτική περίοδο, όχι τώρα.  Τώρα ενδεχομένως κάποιες ρυθμίσεις οι οποίες πιθανόν να διευκολύνουν τα πράγματα. 

 

 

Θέτω ένα θέμα, όσον αφορά την ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ, γνωρίζοντας ότι μπορεί να μην ακούγεται ευχάριστο, αλλά κατά τη δική μου άποψη είναι ΘΕΜΑ ΑΡΧΗΣ:

Έχουμε εκλεγεί για 5 χρόνια.  Ούτε για 5,5 ούτε για 6.  Για 5 χρόνια. 

Ανεξαρτήτως του εάν η επέκταση εγείρει ζήτημα συνταγματικότητας, σημείο που είναι ζητούμενο, καθώς δεν μπορεί να εκλέγεσαι για μια 5ετία και στη συνέχεια ένας νόμος να σου δίνει δικαίωμα επιπλέον μισού χρόνου.  Γιατί μισό χρόνο και όχι 10 χρόνια, από που προκύπτει αυτό; 

Επισημαίνω ότι το Σύνταγμα παρέχει δυνατότητα επέκτασης της θητείας της Βουλής ένα μήνα και μάλιστα για πολύ ιδιαίτερες καταστάσεις.  Αναλογικά θα πρέπει να το εκτιμήσουμε

 

 

Η θητεία γιατί πρέπει να γίνει 4 χρόνια αντί για 5 ;  Ή είναι ένα προϊόν διαπραγμάτευσης για να συγκλίνουμε με το Υπουργείο και να συμφωνήσουμε ;

 

 

Τέλος, ό,τι και εάν αποφασισθεί, θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα ΝΕΟ “Κλεισθένη”. Που δεν θα είναι Νούμερο “1” όπως αυτός.

Γιατί ο προηγούμενος τί ήταν ; Νούμερο Μηδέν ;

Ούτε Νούμερο “2” πρέπει να είναι. Διότι συνήθως στην 7η τέχνη οι επαναλήψεις των εμπορικών επιτυχιών είναι μια “σούπα”, μια αποτυχία.  Και ένας καλός σκηνοθέτης δεν ακολουθεί την πεπατημένη κάποιων που την έχουν πατήσει και τα έχουν κάνει “θάλασσα”…

 

 

Και θα κλείσω, με μία τελευταία προσέγγιση, γιατί επιφυλάσσομαι να αναπτύξω κάποιες θέσεις στην αυριανή συζήτηση με τους Περιφερειάρχες, όπου δεν είναι απλά τα πράγματα.  Στις σχέσεις ανάμεσα στους δύο βαθμούς έχουμε πολλά και σημαντικά ζητήματα να διευθετήσουμε για τη δική μας λειτουργία

 

 

Γιώργο (Πατούλη) έχεις μια “βουλιμία” όταν ανοίγεις μέτωπα με Συναδέλφους, αρέσκεσαι σε αυτό, αλλά κάνεις το εξής λάθος: τσουβαλιάζεις όλους μέσα σε μια επιστολή, σε ένα λεκτικό ακροβατισμό. 

Είπες ότι η ΚΕΔΕ στα προηγούμενα χρόνια δεν έχει κάνει τίποτα. 

Δεν είναι ότι θέλω να υπερασπιστώ.  Να σας πω όμως ότι στις προηγούμενες θητείες υπήρχαν ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΝ, χωρίς να έρχονται καν στο φως της δημοσιότητας. 

Η κεντρική εξουσία άλλωστε πάντοτε αρέσκεται να ετερο-προσδιορίζει την Τ.Α. θεωρώντας ότι είναι ο παντογνώστης που μπορεί να γνωρίζει τι πρέπει να συμβαίνει μέσα στο χώρο. 

Στη τρέχουσα θητεία, οι ΖΗΜΙΕΣ τις οποίες έχουμε υποστεί και τα “ΣΚΑΜΠΙΛΙΑ” που έχουμε φάει είναι ΑΛΛΕΠΑΛΛΗΛΑ, που να αρχίσω και που να τελειώσω.  Αυτό δεν σημαίνει ότι η δική σου θητεία είναι αποδυναμωμένη, όχι, ό,τι μπόρεσες έκανες και καλόπιστα πιστεύω ότι προσπάθησες στο μέγιστο δυνατό βαθμό. 

Έχουμε μια Κυβέρνηση η οποία έχει κάνει μια επιλογή να στήσει ένα νέο ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΤΕΡΟ μοντέλο, για να μπορεί ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.  Αυτό όμως δεν δικαιολογεί ενδο-αυτοδιοικητικές κόντρες.

Αυτές οι άβολες αντιπαραθέσεις, όταν λαμβάνουν προσωπικά χαρακτηριστικά, δεν προσθέτουν τίποτε στο θεσμό.

Ήταν καλό όμως ότι υπήρξε η αποφόρτιση αυτής της έντασης μέσα σε αυτήν την αίθουσα.

 

 

Έχω την αίσθηση ότι έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας.

Ειλικρινά πιστεύω ότι είναι μια από τις κρισιμότερες ευκαιρίες για τη Χώρα, όχι μόνο για την Τ.Α.  Θεωρώ - και το λέω, όχι για να “επιδαψιλεύσω δάφνες” στις δικές σας αγωνίες, στην προσπάθεια και στον καθημερινό σας μόχθο, αλλά διότι είμαι απόλυτα βέβαιος - ότι το ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχει στους θεσμούς της Τ.Α. στον Α’ και Β’ βαθμό είναι παρασάγγας μακράν από τους ανθρώπους της κεντρικής γραφειοκρατίας. Αυτοί είτε “περί άλλων τυρβάζουν” είτε τώρα μαθαίνουν, αλλά “στου κασίδη το κεφάλι”.

 

ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΨΗΛΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΜΕ ΛΥΣΕΙΣ.

Λύσεις σωτήριες για τη Χώρα μας, που θα ισχυροποιήσουν το πολικό μας σύστημα, που έχει και αυτό τις δικές του αδυναμίες και ανάγκες ισχυροποίησης.

Λύσεις που θα δώσουν στο λαό - ο οποίος ακόμη μοχθεί, ζαλισμένος, προσπαθώντας να συνέλθει - την ΕΛΠΙΔΑ και το ΧΑΜΟΓΕΛΟ που πρέπει να αποκτήσει το συντομότερο δυνατό.

 

          Σας ευχαριστώ πολύ  »

 

 

 

ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ

 

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΟΙΜΗΣΗΣ

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ

ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Κ.Ε.Δ.Ε.